Så lätt slipper ni mig inte!
Vad jag gjort de sista dagarna:
4/3. Började få svimnigsattacker på jobbet. Lyckades ta mig till bilen och hem till vårdcentralen. Lyckades ta mig in för egen maskin. Diagnos: 31 puls, tryck 56/42.
Ambulans till HIVA Värnamo sjukhus. Uppkopplad till en massa monitorer och många nålar i armarna. Var vid medvetande. Utredning började…
5/3. Natt. Pulsen ner till 20 vid tre tillfällen under natten, samma låga tryck. På dan lyckades de höja pulsen till 35-38 och trycket började också stiga. Konstaterades att Pacemaker behövdes. Hjärtat orkade inte självt.
6/3 Ambulans till Jönköping. Pacemaker inopererad kl. 13. Puls:65, färg på kinderna, tryck 130/65. Intrimmning av pacemaker på e.m. Trött.
7/3. Röntgenkoll av P-m, så att allt satt där det skulle, sedan koll igen av P-m så att den funkade ok.
Efter genomgång med ö-läkaren blev det hemresa kl. 12. Så nu har jag varit hemma en stund.
Mitt hjärta klarar sig nu inte självt utan P-m, och den ska aldrig släppa ner min puls under 60 slag/min.
Jag har varit vi medvetande hela tiden(tror jag) och konstigt nog minns jag saker och siffror som jag aldrig brukar komma ihåg.
Känner mig lite matt och är öm efter op, men annars är det ok. Ska nu ta det lite lugnt medans op-såret läker.
Vill med detta visa att mycket kan hända från en dag till en annan, och jag hade turen på min sida. Och jag är så glad och tacksam för att jag kan vara med här igen!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Rysningarna går igenom kroppen på mig…
Är verkligen glad att allt gått bra för dig
…
Hoppas innerligt att du kommer må bättre och mina tankar finns hos er.
Krya på dig massor med massa.
Vi saknar ju faktiskt dig massor när du inte är här inne och skriver med oss, så du får ju tänka lite på oss, när vi börjar fundera på vart tusan du tar vägen. För inte kan vi bli av med dig heller…
Då blir det ju lite galet. Inga goda nyheter utan dig.
Men detta måste jag faktiskt säga är en av veckans bästa nyheter.
åh nu kan jag inte sluta lé.
// Liinda

Oj, vad du har varit med om. Det att saker och ting plötsligt kan hända är jag väl medveten om.
Du får ta hand om dig och ta det lugnt!
kram Chutney

Jösses vad du hinner med massor på några få dagar. Men nästa gång du tänker rymma kan du väl säga till innan va =))

Åhh, det här gav mig rysningar. Jag som verkligen saknat dig och tänkt skriva en efterlysningstråd på dig. Tur jag inte gjorde det då jag tänkte fråga vad som kunde vara viktigare än oss. Nu vet jag, livet.
Är i alla fall hysteriskt glad att ha dig åter hos oss. Som Liinda sa, utan dig är inte goda nyheter vad den brukar vara.
Det här måste i alla fall vara månadens bästa nyhet. Ta nu det lungt också och lpt allt läka i lugn och ro.
Kramar i massor
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ta det lugnt och lycka till med hjälpmotorn 
Hosta och hicka försiktigt så du inte byter kanal på grannens tv 

Krya på dig.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Tänk vad livet ändrar sig snabbt. Ofta tänker man att "det händer inte mig" men vem vet när det slår till. Läkarna är jätteduktiga och läkarvetenskapen har kommit långt och det är tur.
Krya på dig // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Bara det inte var Duracell batterier dom stoppade in.. Man vet ju vilken verkan dom har!

8*om inte annat blir frugan glad 

#8: *asg* Det kan väl vara trevligt med en karl med duracell batterier? Tänk vad bra att leva ihop med någon som har det :-)
Audiatur et altera pars

#11: HUA min själ, det beror på i vilket avseende 
// Liinda

#12: Men i alla avseenden. Städningen borde gå som en dans för en med duracellbatterer. Och tänk dig i sängen 

Audiatur et altera pars

#13: Ja , då vill jag ha en karl med sådana batterier, jäklar va snabbstädat allt skulle gå.
Sängen , mja skulle nog faktiskt inte palla trycket.
// Liinda
Ni är inte kloka nån av er alltså.. 

#15: Men det är ju det som gör att du tycker så bra om oss :-) Eller?
Audiatur et altera pars
Tja… Lite kanske… ynkepynke lite… en lagom dutt möjlígtvis.. 

hihi, men vi kan sluta toka oss också om det blir bättre? Jag looovar, vi kan det faktiskt. Bara kolla inne på iller så ser du hur jäkla trist jag kan vara :-)
Audiatur et altera pars

MEN UUUUUUUURSÄKTA!
Jag kan inte fjanta mig, då jag en toka….
Jag kan inte heller skriva seriöst för då är jag söt…
Kan någon förklara för mig hur jag ska skriva för att bli tagen seriöst !
// Liinda

ehh, Liinda, seriös+Liinda= omöjligt. 
Audiatur et altera pars
Tack för er omtanke.
Bland det första jag tänkte på när jag kom hem var att detta som hänt ville jag dela med mig av till er. En riktigt god nyhet!
Ni anar inte vad glad jag är när jag känner min puls ticka på i sin jämna takt.
Lite vinglig i kroppen och trött är jag ännu, och såret stramar, men det får man ta.
/Anders.

#21 Ja vad gör man inte för att hjärtat ska slå och i bra takt med
// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

#21: Inte skojigt dock att höra om att det är jobbigt för dig. Men det är klart, det är ett billigt pris att betala med tanke på vad som hänt. Och det är ju övergående. Såret kommer inte fortsätta strama i evighet och inte kommer du behöva känna dig vinglig och trött i kroppen jämt heller. Snart står du där lika stadigt som förrut. :-)
Så glad att det gick bra.
Audiatur et altera pars

#20: men…. men….. meeeeeeeen….
#21: Duuuuu! du förstår inte HUR mycket du betyder för oss!
Du är ju liksom….. 890-3
… Med namn nu
…..
Jag kan nog inte förstå hur lycklig du är över att känna den!
Kan inte ens tänka mig faktiskt, eller jo lite, men samtidigt inte..
Du får be kvinnan ta hand om dig riktigt rejällt lite extra nu..
( pss, har du fått någon tårta än? )
// Liinda
Ni är såå snälla såå!
Och visst har jag fått tårta!

Varför känner jag en glutta ironi i luften
…
oooh utan bild
// Liinda

Härligt att höra att allt gck så bra som det gjorde med tanke på allt.
#26 Svårt med bild på nåt som är uppätet. 
#27 Ja, det var nära, och jag är imponerad av sjukvården.

#28 : Men vet inte du att när man ska äta något gott, eller bakat något, så ska man tänka.
- Just ja, kort så dom inne på goda nyheter får se.
Det är liksom den gyllende reglen, men du kommer undan denna gång.
// Liinda
Verkligen en nyhet som passar på den här sajten!
Det känns hoppfullt att höra om när vården fungerar bra, i tidningarna står aldrig de goda nyheterna.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_