Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: på-löpsedeln
Läst 1031 ggr
AndreasS
0

21/3-2009 Dagen med stort D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det dagen med stort D. Solen skiner och humöret är på topp. Är laddad till max inför dagens drabbning. Själv har jag pyntat balkongen med en vacker fana, här ska visas vart mitt hjärta finns.

Idag är det SM-Final i bandy Västerås mot Edsbyn i Uppsala, tyvärr så ska jag själv inte närvara fast jag velat. Försökte få tag i biljetter men dessa tog slut på några timmar under onsdagen.

Har hört siffror på att det kommer finnas 3000-4000 Västerås supportrar på plats på läktarna var av 1000 i klacken.

Matchen startar 15.45 och då är man bänkad framför TVn här hemma med styrkande dryck i aluminiumburk. Iförd full strids mundering, mössa, halsduk, flagga och min nygjorda tatuering

"Sköna gröna VSK, sköna gröna VSK, sköna gröna VSK hej, hej, hej"

Västerås SK - PRIMORES VICTORUM - MESTA MÄSTARNA

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LiindaH
0

Heja Heja…

Jag har slagit vad på jobbet om att ditt älskade lag kommer vinna.
Då jag jobbar med Edsbyn galningar!

// Liinda

Anders 50
0

Ingår inte portfölj med stärkande dryck i munderingen, eller hör den bara till utomhus-munderingen?

Glöm inte att dra ur tele-jacket, nån kan ju ringa mitt i..

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AndreasS
0

#1 Det är bra vi Västeråsare ska visa Hälsingarna vart guldet hör hemma.

#2När det är sittandes framför tvn är det alu burk som gäller. På plats på match portföljen.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Anders 50
0

Läste i tidn. Land igår om "finalmannen" 77 år, som ska se sin 58:e finalmatch. Han har sedan 1950 bara missat 2, 1954 och 2001.

I artikeln berättar han om en storstjärna(VSK:are) som hade skott som en "hästspark". Han tränade prickskytte hemma på bondgården genom att stå och skjuta prick på kattgluggen.

AndreasS
0

#4 Härligt att höra. Kan vara Pontus Widén han berättar om.

Anders 50
0

#5 Helt rätt!

AndreasS
0

Kan tillägga att min morfar arbetade åt honom under 60-talet och  70-talet på hans gård i Sevalla utanför Västerås. Så jag har haft äran att fått träffat denne store bandyprofil. Tyvärr så gick han ur tiden allt för tidigt 1983, 63 år gammal.

AndreasS
0

SM-GULD, SM-GULD,SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD!!!!!

elize-l
0

Hahaha tänkte gå in i tråden och fråga hur det gick…Men det ser inte ut att behövas=) Grattis

Anders 50
0

GRATTIS !! Det gjorde ni bra!  Skrattande

AndreasS
0

#9 Hur kan det inte märkas att bucklan hamnat tillbaka dit den hör hemma? Flört

AndreasS
0

#10 Vi bugar och bockar och tar en pilsner till.

Kan säga att det kommer firas natten lång.

Faxlin
0

Grattis till vinsten.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linn
0

Tänkte också gå in och kolla hur det hade gått, och det verkar ju ha gått alldels lysande för er. Grattis till segern!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus