Lite nervös, men..:)
I morgon kl 15.00 ska jag på ett föredrag som lutar lite åt det andliga hållet :)
Jag har ju hållt på med lite allt möjligt av det i över 20 år till och från, men för ca 2 år sen, kan man säga att jag tog åt mig för mycket jobb och "brände" ut mig. Sen dess har jag total-tappat lusten för allt som har med sådant att göra. Blivit skeptisk till allt. (viss del skeptisk har jag alltid varit)
Men, jag såg en notis vid en bankomat här alldeles i närheten innan jag åkte för att hjälpa min mor inför flytt. En pytte-lapp som såg intressant ut, samt att kursen (ja, det stod kurs) skulle hållas på samma gata som jag bor på :) Så jag letade febrilt efter en penna och en bit papper i min handväska och noterade ner det.
Min mamma är som mig, så jag trodde att hon efter flytten troligtvis skulle vilja gå mer, men hon var inte alls intresserad.
Nu hade den här tjejen och jag lite mailkontakt och sedan ringde jag till dom man skulle anmäla sig till och anmälde mig. Hon kommer nog mest tala om en bok hon har skrivit, berätta lite som sina kurser som hon har o.s.v. Men jag ser fram emot detta, fast som sagt…nervös, tänk om det är massor av folk. Inte så roligt för en med social fobi :) Men men, jag ska dit :)
Så nära och bra, bara max 2 minuters promenadväg från där jag bor :)
Ska bli jättekoj, vad det nu än blir av det hela :D
Mvh Chutney

Låter jätte roligt. Och ajg tror att det där att du vet om att du har så nära hem kan hjälpa dig väldigt i din sociala fobi med. Då har du i tanken redan en klar möjlighet om att du kan ta dig snabbt hem om det behövs. Och det kan man komma långt med.
Du får gärna skriva och berätta sedan hur det gick och hur du upplevde det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hoppas det går bra. När det är så nära så får du inte missa det.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Ja, jag tror också att det hjälper att det är så nära :)
Ska berätta sen hur det gick :)
Tack.
Tack, nej…ska inte missa det :)

Föredraget jag var på igår, ja vad ska jag säga…var så rätt! Jag tror det var meningen att jag skulle gå på det.
Av det hon sa så var det mesta sagt till mig. Alltså, inte direkt till mig så..men hennes ord kändes som dom var till mig :)
Jag lärde mig så otroligt mycket om mig själv på 3 timmar ca som mötet höll på. Mycket handlade för min del om att stärka mitt självförtroende för att komma vidare i livet för att uttrycka mig kort. Hon gav svaren på hur. Jag är så glad att jag gick dit :)
Efter mötet var jag helt slut och gäspade och gäspade. Kommer hem och sambon föreslår att vi ska åka till min mamma och köpa med oss mat. Äter, pratar och kollar på Robinson och jag var skönt trött hela tiden. När vi kommer hem börjar vi kolla på en film, men efter ca 20 minuter så gav jag upp. Jag gick och la mig och började läsa boken jag köpte av kvinnan som höll föredraget. Hade velat läsa mycket mer men ögonen for igen.
Jag sov säkert i ca 4 timmar, bara det är ju fantastiskt :) Jag känner ett mycket mer inre lugn nu efteråt.
Nu låter det som om detta var ett uppväckelsemöte (heter det så?) men detta var ett fullkomligt normalt möte bland människor som var intresserad av vad denna kvinna förmedlade.
Jag har så mycket tankar nu som jag måste sortera för jag tycker jag fick så mycket bra information om hur jag själv ska gå vidare i livet…så detta gav mig väldigt mycket måste jag säga.
Jag är glad att jag hittade den där pyttelappen vid bankomaten. Det var nog på nåt sätt meningen att jag skulle dit :)
Kram
Håll utkik efter små papperslappar i fortsättningen. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Ja, jag ska nog hålla utkik efter små pyttelappar..*s*
Tack så mycket! 

Låter verkligen helt underbart Chutney. Och att du sov i fyra timmar är också något glädjande.
Kram
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack Åsa :) Jag har sovit mer sen
Mellan 7 och 9 och mellan 1-halv 3..men det är nåt knas med mig i kroppen, det känner jag. Ska ta upp det med läkaren på onsdag.
Kramkram Chutney