Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 1037 ggr
Anders 50
0

Glatt återseende

Så har de anlänt i år igen, mina sädesärlor. Nästan på samma datum som de brukar anlända. 

Nu trippar de fram här i trädgården med sina vippande stjärtar och låter: tsi-litt!..tsi-litt!..tsi-litt!

Så nu kan man säga att våren är här, och humlorna har vaknat och surrar på för fullt och tempen är +18.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AndreasS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg fjärilar, nyckelpigorhumlor och getingar igår.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Faxlin
0

Jga vart jagad av min första geting igår. Och idag biten av första myggan. Så det är nog vår nu här med :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
0

Jag och min yngsta son Elias (snart 5 år) grabbade kamerorna och tog oss ut i skog och mark idag.

Han fick använda min gamla kamera en Samsung S630, en kompaktkamera. Första gången han använder den och tar en klockren bild av en tuss med tussilago. Blir ju faktiskt lite avis.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

AndreasS
0

Själv så fotade jag blåsippor.

mariva
0

Åh, vilka härliga bilder! Glad

Faxlin
0

Underbara bilder. Hälsa Elias att jag tycker bäst om hans tussilago. De ger sommarvärme genom dataskärmen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
0

*muttrar* Våren må va vacker… Men jag sitter bra inne..

Andreas, svårt att tro att du pratar om Västerås när du skriver så där och visar vackra bilder ;P

// Liinda

AndreasS
0

#7 Bäckby spåret, underbart om våren och sommaren.

LiindaH
0

#8: Ännu svårare att tro faktiskt.
Men det är mycket vackra bilder du tar =)

// Liinda

AndreasS
0

Ska ut i närmsta dagarna och försöka hitta på huggisar (huggormar) som man kan fota.

Finns massor med trevligt att fota där, både hare, rådjur, fasan, räv, huggisar och snokar.

Och sen så har vi denna ödsliga ner klottrade parkbänk.

LiindaH
0

ORMAR Förvånad Är du galen människa.

Men så.. Såna där bilder visar den rätta sidan av Bäckby.

// Liinda

AndreasS
0

Hallå, är inte skraj för sånt, är ju herpare.

Huggormen är inte dödligt farlig för oss vuxna människor.

De där bänken har sett ut så där i drygt 10 år.

LiindaH
0

Ormar är läskiga..

Jooo bara dom visar sig kan olyckor kan hända..

Otusan.. Snacka om att jag är lite seg… Inte vart där på säkert 10 år ;P

// Liinda

AndreasS
0

#13 Du behöver komma hem hit och hälsa på min majsorm, det hör jag det…

Håller man sig på behövligt avstånd så är det ingen fara.

Bänken står placerad vid gångbanan mellan Spikverksgatan och Hälleborgsvägen.

LiindaH
0

Jag ska då inte träffa någon orm jag inte :O
Då kommer jag bara kissa på mig och ropa på mamma…

Ja jäklar ja, det stämmer.. höhö.. Men sist jag såg den så såg den inte ut så där ;P

// Liinda