Blommar för fullt
Plommonträdet är fullständigt nerlust med blommor! Nu hoppas jag bara att inte frosten tar dom nån natt.. Tänk vad frukt vi kommer att få om det går vägen..
Körsbärsträdet är också nästan i full blom.. Massor, massor…Oj, vad jag ska äta! :-)

Läskigt :O
Men tusan vad gott.. gemäääj!
// Liinda
Läskigt?? Nej, mera läskande.. haha
Visst kan jag ge dig en blomma! Tog kort förut men solen ställer till det så det blev inget bra kort. Ska prova senare i kväll.. :-)

Åhh, har ni redan blom på era. Här är det en bit kvar kan jag säga.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Min magnolia blommar och så gör ävem det japanska körsbärsträdet och persikoträdet. Men jag bor i Skåne, längst söderut.
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Här är det inte så mycket än för trädgården ligger delvis i skugga från träden
men vitsippor är det fullt av även blåa småblommor tror det är blåsippor men vet inte och björkarna börjar bli ordentligt gröna
Ricky gillar det inte alls för det är mycket jobbigare att gå i högt gräs och björnbärsgrenar än på en gång så han la sig ner och vilade när vi kom till gången

Vi har också magnolia och japansk körsbär som blommar här på gården i stenungsund.
Jag vill också ha magnolia! Visst ska den stå lite skyddat, så där i halvskugga och utan alltför mycket vind och blåst?

Åhh, trädet var vackert i blom. Men lillen var underbart söt när han likt Ferdinand ligger vid blommorna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Njae, magnoliorna här på gården står mot husväggarna. Men farmor har tre fyra stycken som står helt oskyddat. Så det tror jag inte spelar så stor roll.

Nu har jag fotat mitt Magnoliaträd, det står fritt i trädgården uppe på en liten kulle och det blommar alltid mycket.
Ett foto tog jag på mitt Japanska körsbärsträd, det står i fullblom nu och har en underbar färg.
Karin
Vad fränt! Vad skiljer det på det japanska körsbären mot "vanliga"?

#13 De bara blommar och får inga körsbär, tyvärr 
Karin
*14 Nämen! Vad synd…

Vilka vackra *proooosit* träd..*prosit, host, harkel*
// Liinda

#16 Du har väl inte allergi? 
Karin

#17: neeej då.. hur kan du tro nå sådant :O