Humoristiska vårtecken!
Idag så skrev jag om vissa så kallade lite udda vårtecken i min blogg.
Läs där om ni har lust!
Vårtecken tycker jag brukar vara goda nyheter, men ha ha ha, vi får se vad ni tycker!

Hej på dig nattuggla!
Jo det var ett lite annorlunda vårtecken. 
Det var roligare att klappa Pärla, speciellt på magen!
Såg också att vi har samma stjärntecken. Kanske därför vi gillar samma böcker…?

Är den redan här 
Då är Spritfinken inte långt borta. annars brukar man hitta den isynnerhet vid sina huvudsakliga häckningsområden Hultsfred.Roskilde och Karlshamn på senvåren/försommaren.
dom som är lite sena brukar man se vid diverse campingplatser. Isynnerhet Öland är ett populärt tillhåll för denna varelse
För att ni ska känna igen den så kommer här en beskrivning
Det är en liten sällskaplig rackare och håller gärna till i områden med en massa folk.
Ett av dom lättaste sätten är dess vinliga framfart och dess förkärlek till att sjunga högt och falskt.
man hittar den lättast vid tältplatsen bland glasflaskor och tomma ölburkar som den verkar gilla väldigt mycket
huvudsakliga födan beror mest på var den häckar. På stället typ Hultsfred har den blivit sedd med kebab och vid campingplatserna blir det ofta grillat

Inte den trevligaste av vårtecken.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Här vart jag informerad om att våren var här på riktigt i dag. Min minsta tös hade rymt ur hagen.
Detta är ett vanligt fenomen på våren och sommaren med denna tös. Och jag lovar att hagarna till henne slår fort nox, men det hjälper inte.
Hon bara älskar att traska in på folks gårdar och klippa deras gräsmattor. Sedan att de har fri tillgång på hö det tycks inte damen bry sig om. För vad slår gräs om man är häst.
Audiatur et altera pars

#5: HUA. haha, ni får skaffa en betongmur.
// Liinda

mariva:Kul att du tittade in på min blogg och klappade Pärla lite!Var tvungen att titta in på din sida här iFokus.Vilken vacker katt du har..
!Läste också om dina katter.Jag är själv helt tokig i katter och har två hittekatter,två omplacerings katter och är dessutom fodervärd åt en exotic katt.
Leo:Jag tycker verkligen mig känna till arten "Spritfinken"Den har förökat sig lavinartat här på Gotland och betraktas till stor del av befolkningen som bor här som ett skadedjur.
Faxlin:Jag måste nog ta och titta in på din sida för att se om du har något foto på din vårlängtande häst!

#7: Tror inte att jag lagt in något kort på shettisen våran där. Men Lilla Felicia har ställt till det bra här hemma nu.
Audiatur et altera pars
Haha, hoppsan :)