Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettnyheter
Läst 1236 ggr
AndreasS
0

På löpsedeln i Västerås

Detta är första sides stofft i VLT imorgon måndag.

Skattgården eller Sofia skolan som den hette innan på Bäckby i Västerås står idag i ruiner.

Klockan 05.00 imorse fick SOS Alarm in ett larm om att byggnaden stod i brand. Nu är det bara ruiner kvar.

Länk till bilder

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LiindaH
0

:O Neeeej vad säger du :O

// Liinda

Anders 50
0

Såg inte kul ut. Pyroman?  Det är många skolor som tänds på numera.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AndreasS
0

Det har gjorts en anmälan för mordbrand. Det är det jag vet.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LiindaH
0

Men vad… Vart är dom goda nyheterna i detta?
Jag började grina när jag såg detta. :O

// Liinda

AndreasS
0

Den goda nyheten för mig är att jag tjänat pengar på mina bilder.

LiindaH
0

jo det är sant…
Sorry…

men det gör ont i mig… :(

// Liinda

Faxlin
0

Tänkte också som Liinda, vaad var de goda nyheterna i detta. Men du hade ett bra svar på det. Att du fick sälja dina bilder var bra. ;-)

Trist och sorgligt med skolan dock.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
0

#7 Visst är det sorgligt. Har fått reda på nu att det inte är någon skola längre utan en dagverksamhet för förståndshandikappade.

Just nu så söker dom efter nya lokaler med ljus och lykta i hopp om att kunna fortsätta sin verksamhet. Det är 25 personer som nu står utan sysselsättning som var där under dagarna.

LiindaH
0

Nej Sofia skolan ligger ju breve fridhem gamla dagsiet där, dom gröna lokalerna. Men jag hoppar verkligen att dom hittar nyalokaler omgående.
Dels för att dom som jobbar där inte ska bli för kluvna samt att dom får fortsätta sin verksamhet. Som är en underbar verksamhet.

// Liinda

AndreasS
0

#9 Visst är det så att skolan flyttats till norra delen av Fridhem där det var dagis förut, gamla Sofia skolan heter numera Skattgården.

LiindaH
0

Precis :)

// Liinda

AndreasS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Polisen har idag börjat med den tekniska undersökningen av brandplatsen.

Linn
0

Hoppas verkligen att dom hittar den skyldige!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

AndreasS
0

Det hoppas jag också, så den eller dom får stå till svars för dess handling.

AndreasS
0

LiindaH
0

hua… ja hoppas dom hittar något.

// Liinda