Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: dagens-solstråle
Läst 847 ggr
Faxlin
0

En extra i familjen

Idag kommer mitt extra barn hit igen. Första gången var förra helgen för att se om tösen skulle få något utbyte av att vara här och också för att se om det vart något bättre för hennes mamma. Och ja resultatet vart inte så dåligt.
Idag kommer hon tillbaka hit. Sambon hämtar henne efter jobbet idag.
Så vi har ett extra barn i huset hela helgen. Det är en god nyhet tycker jag då det hjälpt både henne och hennes mamma.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Vad bra! Du är stödfamilj då? Kanonbra.. Nu blev jag glad i hjärteroten! Skrattande

AndreasS
0

Har själv egena erfarenheter av att vara stödbarn. Kan säga att familjen jag var placerad hos var som min andra familj. Jag har kontakt med kvinnan i den familjen än idag och det är snart 21 år sedan jag kom till dom första gången. Kvinnan har blivit som en farmor till mig.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LiindaH
0

Ja Åsa är bäst <3

// Liinda

Linn
0

Vad snällt av dig Åsa! Skrattande Ska hon vara hos dig på helgerna eller bara sådär ibland när det behövs?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Anders 50
0

Tur att det finns folk som ställer upp för andra.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Faxlin
0

Det ska skrivas papper i veckan som kommer så blir jag kontakt familj. Det är meningen att hon ska vara här kontinuerligt. Flera gånger per månad, och lite mer på lov och ledigheterdå.
Är bara så glad att jag kan hjälpa till.

Audiatur et altera pars

[KinaSylejmani]
0

Tur att det finns de som ställer upp och vill vara stödfamilj.

Faxlin
0

#7: För mig känns det bara naturligt att hjälpa till då de behöver hjälp. Att sedan få höra att mamman och vänner tror de fick hem en ny tös efter förra besöket gör inte saken sämre. Ingen välspacklad tolvåring längre, utan en som inte ids sminka sig, man kan lika gärna vara naturlig (för det säger Åsa). Och som skämtar är glad och hjälpsam. Så det känns verkligen bara bra.
Mitt hjärta mår bra av att kunna hjälpa till, även om det är med det lilla.

Audiatur et altera pars

Linn
0

#8 låter ju helt underbart!

Linn

Faxlin
0

#9: Visst låter det bra. Och så illa kan det inte vara här. Idag ville hon inte hem. Och eftersom de har studiedag i morgon så får hon stanna en dag extra :-)

Audiatur et altera pars

Linn
0

har hon möjlighet att ta sig till sin skola från dig också? Eller behöver hon vara hemma till skoldagarna?

Linn

Faxlin
0

#11: Nej det lir lite långt att åka på morgonen, så skoldagarna behöver hon vara hemma hos sig.
Vilket kan vara bra, annars tror jag aldrig hon åker hem :-)

Audiatur et altera pars

Linn
0

#okej. Haha, roligt att det är så i alla fall, att hon trivs så bra hos er.

Linn

Faxlin
0

#13: gissa vem som kommer på onsdagkväll igen? hihi, japp hon trivs här tösen. Det känns så otroligt bra faktiskt. Till och med fast jag har skällt på henne en gång så trivs hon här. Så det är inte bara guld och gröna skogar kan jag säga. :-)

Audiatur et altera pars

Linn
0

Men det är det ju inte meningen att det ska vara heller. Du måste ju kunna tillrättavisa henne också.

Linn

Oriel
0

Underbart :D

-' Rebecca Johansson