Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: ljus-i-mörkret
Läst 691 ggr
Mitralis
0

Jag ska jobba en dag =)

Idag ringde en kompis och frågade om hennes chef hade ringt. Öh, nä. Borde hon ha gjort det? Då berättade min kompis att hon hade pratat med chefen tidigare på dagen och dom behövde folk tills på onsdag och chefen hade sagt att hon skulle ringa mej. Men jag fick numret så jag kunde ringa själv, så nu ska jag jobba 07,30-16,30 på onsdag på en förskola. Det blir lite spännande för jag har aldrig jobbat på förskola, men jag tycker om barn i alla fall =)

Har inte jobbat på riktigt sedan fabriken jag jobbade på lade ner dec 07. Jag har ju arbetat ideellt ibland, men det är inte riktigt samma sak. Om jag har tur så kanske jag får jobba på förskolan någon mer gång =)

LiindaH
0

Åh vad spännande =)
Du får gärna berätta hur dagen varit sen =)

// Liinda

leo-
0

Det är helt suveränt om man orkar med en massa konstiga frågor

Har inte jobbat på förskola utan gjort jobb på ett antal förskolor

Lycka till

Mitralis
0

#2 Jag har ett standardsvar och det är "Kan bli så" funkar på syrrans ungar i alla fallFlört

Linn
0

Vad roligt för dig! Hoppas att du får chansen att jobba mer där sen då. Och så vill vi sedan självklart höra hur dagen var!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Faxlin
0

Grattis till dig. Vad roligt. Att få in en fot så där på en förskola är inte dumt. Det brukar bli en heldel sjukdommar och sådant där. Och ja då behövs det extra personal.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mitralis
0

Nu har jag jobbat min första dag och jag tycker att det gick bra.
Blev jätteglad när dom andra fröknarna också tyckte att det gick bra, och dom blev förvånade över att jag aldrig jobbat med barn förut Glad

Det var lite grin ibland med det var dåligt väder och två ordinarie fröknar var borta, så det är klart att dom blev påverkade av det.

Men annars så blev jag glad att se hur snälla och goa barnen var med alla.

Om jag har tur så kanske dom ringer igen.

Nu kommer jag nog att stupa i säng och sova hårt, mycket och länge.

LiindaH
0

Härligt att höra att allt gått så bra =)
Hoppas dom ringer igen =)

// Liinda

Anders 50
0

Hoppas du får nåt mer jobb där.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Mitralis
0

Nu ska jag jobba en till dag fast på en annan förskola.
Har en kompis som sprider mitt nummer till alla ställen hon är på.
Vem behöver arbetsförmedlingen när man har vänner som henne?Glad

Min gamla arbetsgivare frångick Stil så jag fick ett brev från Stil där det stod att jag var uppsagd. Men häromdagen ringde hon och undrade om jag ville forstätta att jobba för henne, fast då blir jag anställd inom MG Assistans. Vet inte om jag kommer att få så många timmar där, men ändå…

Faxlin
0

Men det låter väl suveränt att du kan få jobb genom flera olika.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Angelclaw
0

Vilken kompis :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler