Cykla med hund
Idag när jag , sambo och hundar skulle gå en promenad i det sköna kvälls vädret hem till Faxlin så bestämde vi oss för att sambon skulle cykla med ena hunden.
Attis fick börja,( då Mixen på något höger eller vänster har blivit extremt rädd för cyklar, )
Iallafall. Det gick HUR bra som helst.
Attis var JÄTTE duktigt för att " gå breve " .
Idag blev det väldigt lugnt, då det måste övas llite mera innan farten kan höjas upp =) .
Men oj vad han va duktig…
Så, enkel motion i framtiden för att dom ska få upp muskler och kondition inför tävlingar och annat spännande =)
// Liinda

Var så skojigt att se er komma över med båda bebisarna och att det gick så bra med Attis var super skoj att höra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja dom tycker ju om att vara hos dig..
Blir fler sådana promenader och cykel turer nu =)
// Liinda
Ja visst är det kul. Men jag har varit nära att "stryka med" när jag cyklat med min" jack russel. Man åker i ganska hög fart och sen helt plötsligt får hon syn på något på gatan och cykel bara flyger;) Har hänt varje gång så nu har jag nästan gett upp det. Man skulle kanske köpa en sån ställning till cykeln, Så man kan sätta fast hunden.

#3: Kan verkligen rekomendera en springer till cykeln. Det är den bästa investering jag gjort då jag hade hundar.
Audiatur et altera pars
Hoppas ni har hunden på rätt sida när ni är ute i trafiken. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#5: Klart dom har. Alltid. Eller ska hunden inte vara under cykeln? 
Audiatur et altera pars

#5: Baaah rätt sida?
Ah den springer breve cykeln inne på vägen =)
#6: Hmm!
// Liinda