Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: allt-annat
Läst 406 ggr
Tom
0

Kul att hjälpa

Jag fick äran att hjälpa min morfar att köpa och installera en ny diskmaskin idag. Han har så svårt för att be om hjälp och jag har flera gånger sagt åt honom att han gärna får ringa till mig om han behöver hjälp. Så för någon dag sedan ringde han och sa att han skulle utnyttja erbjudandet om hjälp.

Han hade ringt till en större El-firma för en dryg månad sedan för att de skulle hjälpa honom med en ny diskmaskin. Men de hade fortfarande inte levererat någon till honom så han tröttnade och ringde mig istället. Jag åkte nu på morgonen och köpte och installerade den åt honom.

Eftersom jag köper mycket vitvaror har jag bra rabatter. Så maskinen inklusive installation blev nästan 25% billigare och han fick den dessutom installerad direkt.

Det gjorde mig jätteglad att få hjälpa honom med det här och han blev glad för min hjälp. Det är svårt att starta helgen på ett bättre sätt =)

Tom

Faxlin
0

Håller med dig Tom, att hjälpa andra är det bästa som finns.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JimJ
0

Det roliga med att hjälpa andra är tacksamheten och glädjen man får från de personerna. Men lite försiktig ska man dock vara, annars blir man tyvär lätt utnyttjad. :-) 

Jag håller med dig om att det inte finns något bättre sätt att starta sin dag på, än en god gärning. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson