Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettljus-i-mörkret
Läst 748 ggr
cornish
0

Tiden kommer...

Tiden kommer!
Den går inte..Detta säger man i vissa länder (tror det var någonstans i Asien..)
Hörde det sägas i en intervju med Amelia Adamo för några år sedan..hon citerade detta.Att man i dessa länder istället för att som vi säga- "tiden går"-så säger man "tiden kommer".Yogiskt sätt att tänka månne!

Tiden går inte-Tiden kommer!

Något att glädjas åt!!Det kommer ny tid heela tiden!!

cornish
0

Och inget svar..vad ska jag nu vara glad över??
Ingen mer filosofisk grubblare än jag här alltså..

Men den goda nyheten är att ingen skrivit vilket idiotiskt inlägg jag gjort- ja-så är det förstås…

precis
0

tid finns inte…
det är bara ett sätt att dela in året och dygnet i smådelar för att kunna sortera det…
så man kan inte spara tid eller tjäna tid eller resa framåt/bakåt i tiden…
(om man nu inte kommer på nåt sätt att färdas i 299 miljoner meter per sekund, ca 1 miljon gånger snabbare än ljudet)…
försök förklara det för dom som hela tiden jäktar runt och inte får nåt gjort ;)

redigerat: du får väl vänta ett litet tag så man hinner skriva klart ett svar!!! :) otålig j*el… ;) hehe

Faxlin
0

haha, man måste ju hinna hit för att hinna svara. ;-)

Att tänka att tiden kommer istället för att tiden går, kan nog vara ett sätt att slippa stressen.
Åtminstone tills man kommer på att tiden som kommer innebär att tid också försvunnit och nu jäklar är det brottom ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ulla
0

Jag tycker det är en sympatisk tanke. Det låter hoppfullt på något sätt att tiden kommer. Som ÅsaF skriver så är det faktiskt litet stressande att tiden går.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

cornish
0

#2 o #3..Förlåt-menade absolut inte att stressa fram svar..Det är jag som tycker att alla är så morgonpigga att skriva men inte jag!
Och blev då besviken när ingen verkade tycka som jag i detta geniala sätt att tänka!Glad

Att tiden kommer och inte går har jag som ett "mantra" då jag är en stressad typ…
Men nu har jag ju hållit på med Yoga ett tag och det är en suverän positiv sak som lär en att leva i nuet!!
För just så som du skriver precis- det finns ingen annan tid än just NU.Men lite svårt att tänka så jämt-men man tränar på det i yogan.

Man kan inget göra åt gårdagen
och vi vet inget om morgondagen-
-inte ens om nästa minut- alltså är oro meningslös!(men,men..så långt har jag inte kommit!)

Att "tiden kommer" är ett asiatiskt sätt att tänka som känns lite förtröstansfullt och gott.
Istället för att stressa över och sörja försvunnen tid.

Det är ingen God nyhet kanske…men det är en GOD-sak…