Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettdagens-solstråle
Läst 2232 ggr
Faxlin
0

Inte spanska flaggan

Nepp jag fick inte spanska flaggan när jag besiktade bussen idag. Det är något positivt. Vi får köe den en månad till i alla fall.

Så ja det var det goda i dagens besiktning och mitt liv :-)

Ha en underbar dag i solen allihopa.

Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linn
0

Jag måste också ombesiktiga min bil. Måste byta avgasrör innan den 15/7… Inte kul. Har inte ens vågat ringa och kolla vad det kommer kosta. Men jag måste ju göra det snart.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

leo-
0

Nä det kunde du ju inte få den har dom skickat till Skåne Skrattande

Den ligger här och väntar på att jag ska komma och besiktiga den 30:e

Men det kvittar får jag flagga så skrotas den efter att jag tagit vad jag vill ha. Får den 2:or så antingen säljs den eller ställs av ett par mån Obestämd

M a o den kommer antingen att säljas eller ställas av Cool

Anders 50
0

#0  Är det den bussen du och illrarna ska åka på semester i?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Faxlin
0

#2: Så illa alltså. Tänk så chockad du skulle bli om den gick igenom. ;-)

#3: Japp det är den bussen. Just nu är jag inte en glad bilägare kan jag säga.

Audiatur et altera pars

leo-
0

4 nää faktist inte den är sliten och jag är arbetslös utan akassa så jag har inte nån möjlighet att fixa felen jag känner till

Hade jag jobbat så hade det absolut inte varit några problem överhuvudtaget

leo-
0

4 jaa då hade det varit dags att köpa lott

Läste för fort i ditt inlägg läste det som att den inte skulle gå igenom

därav svaret

Faxlin
0

#6: Ja jag förstod att det vart en miss då jag läste ditt första svar :-) Men ja sådana gånger kan det vara dags att ta en lott. Men konstigare saker har hänt. Jag och min mamma var in och besiktade en bil som sambon tänkte köra till skroten. Det var så hysteriskt mycket fel på den och allvarliga fel som vi visste att besiktningen aldrig skulle släppa igen. Men mamma sa att vi kör in så kan vi använda den en månad till i alla fall. Och trotts alla fel gick den igenom med blanka papper. Så under kan ske :-)

Audiatur et altera pars

leo-
0

Det beror väldigt mycket på besiktningsgubben hur det går

men jag vet att det finns en 2:a som inte går att missa och det är att det inte finns någon Kat på bilen . Den sprack så jag plockade bort den för senare sätta dit en ny men det blev inte så

Faxlin
0

#8: haha, men vi har besiktat en bil utan bromsar en gång, det gick igenom då med :-) Fast det var inte här omkring visserligen och inte våran bil utan min mammas bil. Men det mest självklara kan gå igenom ibland.

Men jaja inte denna gången tyvärr. Och nu står gubben glatt och svetsar bil i 29 graders värme. Ingen hit precis. Men det goda i det är att han kan laga det i alla fall. På måndag ska jag ringa runt och jämföra priser på bildelar.

Audiatur et altera pars

leo-
0

Det blir ingen spansk iallafall bestämde mig för en stund sen att avboka tiden och ställa av ett par månader

eftersom jag ändå måste bes när jag ställer på den tyckte jag att det var onödigt att betala 300 för nåt jag inte har nytta av

Faxlin
0

Smart tänkt. Så skulle jag med ha gjort om jag kunnat.

morrar fortfarande över dumma bilar. Även om sambon nu avklarat 3 av de 6 felen.

Audiatur et altera pars

leo-
0

Ska bara skaffa ett batteri imorgon sen är det dags att kicka igång ' El moppo gigante' istället så jag är inte helt ställd utan fortskaffningsmedel och det är ju sommar då får grannarna tåla sången från 650:n

Har varit sugen hela våren/försommaren så nu ska det köras SkrattandeSkrattandeSkrattande

Linn
0

leo, vad är det för någon du har?

Linn

leo-
0

BSA A65 -71

Linn
0

I see! Samma stuk som min. Där snackar vi verkligen moppe..

Jag vill ha en kawa vn900, en vinröd.

Linn

leo-
0

Har hört både bra och dåligt om dom cyklarna. Annars en med samma stil är ju Viragon som som ska vara en hyfsad cykel och finns upp till 1100 om man vill.

Men jag vet inte så mycket om glidarna (det är inte min smak riktigt )

Min är en MOTORCYKEL utan en massa bjäfs som fjollstart och liknande

samma som SR och den är rolig att köra

Linn
0

Viragon är ju hemsk! Så tunn och ful!

Hmrf, det är en jäkla moppe! I alla fall min. och det är ju samma stuk på våra!

-duckar för ankommande slag i nacken-

Linn

leo-
0

Nä jag slåss inte

Du vill m a o ha en kromtyngd övermotoriserad parkbänk med noll körglädje istället för en SR

Sätt styre och hjul på tvfåtöljen så får du samma resultat. och glöm inte fransjackan för guds skull

SkrattandeSkrattande

Ta det för vad det är alltså lite skoj

var och en kör vad den vill

leo-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En riktig cykel enligt mig.

Taget första vårdagen den blev framdragen och tvättad för att se vad vinteråkandet hade gjort. Därför det rostiga avgasröret (åtgärdat nu)

Linn
0

Jaja, jag håller mig till min minimala tvfotölj då. Inte för att det är vad jag ser det som :P

Och jag tycker defenetivt det är körglädje på en sådan. Tuffa ordentligt ska det göra också. Men jag brås ju på far min så det kanske inte är så konstigt. Har åkt costume sedan jag var gammal nog att sitta själv (typ).

Linn

leo-
0

Vill du att den ska låta så häng på en enkelväggskrök på SR:n och sen en mekonomendämpare på det

det hade jag på min 500 och den överröstade dom flesta cyklar

Det var så att nästan alla på Hanksville tittade upp från räfsandet och liknande vårsysslor när min small igång bland 15 sr

en fiskebåt hade blivit avundsjuk på tomgångsljudet men det var som ett pistolskott när man knyckte till på gasen och ett ganska skarpt smattrande när man körde lite fortare

Ångrar mig en del att jag sålde den men behövde pengar till viktigare saker

Men jag kommer förmodligen skaffa en igen nångång

Bjornen
0

Efter rubriken trodde jag det skulle handla om den fina blomman spanska flaggan, men så var det tydligen inte.

Faxlin
0

#22: Ledsen att göra dig besviken. Det var något mycket tråkigare än en snygg blomma.

Audiatur et altera pars