Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 790 ggr
Leffe
0

Vilken underbar decemberdag

Vilken härlig vinterdag. Ingen frost, ingen snö och inget regn och dessutom varmt. kan en dag vara mycket bättre den här årstiden

Faxlin
0

Att slippa snön och 20 minus grader. Det är alltid positivt. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

rovax
0

Neej! Var Är snön? Var är minusgraderna?? Det är ju inte ens något som kan liknas vid vinter än.. Tio grader varmt! Det ska väl inte vara tio grader varmt den 6 december!?

Förlåt mig LeffeD och ÅsaF men inte kan det vara en underbar december dag om det inte är minst 5 grader kallt, 1 dm snö, skinande sol som får den nyfallna snön att gnistra och helt vindstilla.

Skrapa rutor klockan 06:00, frysa häcken av sig på väg till jobbet det är ju det ja vill ha… :)

susanne.s
0

Jag är FÖR växthuseffekten!

Skrattande

Annette
0

Jag tror skrämselpropagandan om väderförändringarna är starkt överdriven. (Hoppas åtminstone.)

Kaj
0

Man har borrat vid nordpoolen. Då har man fått fram en stav av is på ca en kilometer eller så. Där kan ma sedan avläsa jordens klimatförändringar 100.000 tals år bakåt i tiden och sådana här förändringar som vi har nu har varit vanliga genom historien utan att det funnits människor som påverkat miljön. Växthuseffektten verkar alltså vara något normalt med jämna mellanrum och då även med tidsintervall som verkar stämma. Dvs vad man kan se där är att det faktiskt borde vara en svacka på gång nu oavsett om människorna hade påverkat miljön eller ej.

Fast det är klart. Det blir ju inte bättre om vi människor skyndar på detta men helt hindra den genom att inte påverka miljön lär vi inte kunna göra.