Vad har hänt dig i veckan?
Snor Åsas tidigare inlägg och gör en uppdaterad version, eftersom det inte hade tillkommit något i tråden på några månader. 
Jag tycker därför det är dags att försöka få ihop lite saker som gör oss glada, så vi tillsammans kan få oss något att tänka på dom dagar vi är lite nere.
Det finns visa saker som kan hjälpa oss till ökad lycka.
Några saker som kan bidra till det är :
- Tacksamhet
- Optimism
- Positivt tänkande
- Nyfikenhet
- Förmågan att älska & bli älskad.
- En hobby / aktivitetsamt
Vännerna och familjen är nog den allra viktigaste.
Ibland kan det vara svårt att peka ut exakt vad det är som gör oss lyckliga.
Så, skriv gärna vad som hänt dig i veckan som gjort dig extra lycklig!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Något som gjort mig extra lycklig denna vecka är Eris. Jag har varit förkyld och inte velat gosa så mycket med illrarna då. Utan sonen har tagit hand om dem emst och jag har hållit mig i bakrunden. Men nu är sonen bortrest och jag var tvungen att sköta dem. Så jag försökte att distrahera dem emd leksaker på håll så de inte skule vara uppe i mig en massa. Vill inte få förskylda illrar. Men lilla Eris, mammas lilla gosepäls. Hon vägrade alla leksaker och bara klängde på mig. Hon försökte med alla medel få komma upp och få sig en puss. Gav upp och lät henne kom upp efter ett tag. Gick inte att stå emot henne. Men någon puss fick hon inte. Men hon gosade in sig i mitt hår och bara andades så där underbart emot halsen på en. Den tösen, hon är en glädje.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vem är vem på bilden?! *klurar*
// David

Denna veckan har jag inte överdrivet mycket positivt att rapportera om. Dock är jag väldigt nöjd över tapeterna vi valt och är riktigt glad över att renoveringen i lägenheten verkar gå snabbt framåt.

#2: Den mörka är Eris och den ljusa är Doris :-)
Den här veckan måste jag säga att det mest underbara är att jag har varit på illerträff, fått besök av kära vänner från Stockholm, och träffat min bästa väns bebis för första gången.
Audiatur et altera pars
Denna vecka startade med ett besök hos min handläggare på AF där jag fick en avhyvling för att jag inte söker arbeten utanför Västmanlandslän och vart hotad att dom skulle ta av mig min ersättning. Men finurlig som jag är så ska min kusin hjälpa mig med en praktik i hans företag som sysslar med webdesign och layout och det kan jag ju eftersom jag har det som hobbysyssla. Se så är han frilansande nyhetsfotograf fast han åtar sig andra fotojobb också och där har man en chans och lära sig både det ena och det andra.
Imorgon ska jag på en anställningsintervju hos kommunen som söker kockar inom skolla och barnomsorgen, så vi får se om det blir nått eller inte men jag hoppas på att jag får nått hos dom.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#6 Känner igen det.. AF hjälper inte folk snarare själper.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

#6: haha, den var bra. Tyvärr är den sann dessutom. Och det är inte roligt. Men själva parodi teckningen var skojig.
Audiatur et altera pars
En god nyhet idag var att jag fick "skatteåterbäring", men i år ska jag inte köpa julklappar till alla för hela slanten utan försöka att spara lite.
Jag får tillbaka lite varje år pga reseavdrag, jag ju lagt ut pengar på bensin och verkstad under året men det känns ändå som en "liten vinst".
Det gjorde mig glad i dag ialla fall. Sedan hann jag med att göra julköttbullar också, det känns bra jag ska försöka att inte göra allt sista dagarna. Tatsu
#9. Du har alltså någon verksamhet du också… Skulle fått tillbaka pengar nu i veckan också, men istället väljer Skatteverket att granska mig, från topp till tå. Jag kan ju ha någon tusenlapp i madrassen 
#8. Ja, tyvärr. Tragikomisk är den. För det är ju sant tyvärr. Spelar ingen roll hur oförmögen du är att ta ett anvisat jobb så… Gillar mitt fackförbund, de sticker ut lite, och vågar göra det! 
// David

#9: En verkligt god nyhet. Sådant gör en glad att höra. Som du säger, även om man har lagt ut pengarna själv en gång, är det aldrig fel att få tillbaka :-)
Audiatur et altera pars
# 10 Vi har ett mindre familjeföretag där jag har jobbat i mer än 30 år. Jag fick för 5 -6 år sedan brev från Skattemyndigheten där de ifrågasatte mitt bilavdrag.
Jag gjorde en redovisning samt skrev ett långt följebrev om tider med kollektivtrafiken mm, frågade faktiskt om han visste någon som ville köpa huset eftersom vi vid den tiden försökt att sälja det och flytta till orten jag jobbar på.
Så hädanefter skriver jag varje en "almenacka" med mina arbetsdagar och lediga dagar som bilaga till min deklaration, jag skriver även ett brev med förklaringar till mina resor som jag måste göra för att kunna ta mig till jobbet.
De tycker säkert att jag är helknäpp när de får bilagorna men jag spar tid och jobb för både dem och mig( tror jag ialla fall) sedan blev jag lite vrång och tjurig också.
#11 Det var tur jag fick en liten slant för idag var jag och besiktade bilen och naturligtvis måste den till en verkstad, det blev ombesiktning, handbromsen funkade inte som den skulle.
Har en månad på mig att fixa och ombesikta den, alltid finns det hål att stoppa pengar i, men det hade varit roligt att få köpa något till sig själv någon gång, något som man verkligen vill ha, men jag tror inte att jag har några sådana önskningar.
Det ska vara den där Pontiacen Trans Am som jag har surrat om i ungefär 25 - 30 år, en svart med guldfälgar och en guldörn på huven. Har alltid sagt att om jag vinner pengar ska jag köpa mig en sådan. Men den kanske inte passar en överviktig medelålders kvinna som bara far mellan jobbet och Konsum/ Ica för att handla mjölk, men det mullrar så gott om en V8, skulle inte vara så dumt ändå.Drömma kan man ju alltid/Tatsu

#12: Klart den passar till en medelålders kvinna. Skulle vara helt underbart att få se dig susa fram i en sådan. Jag ställer mig i kö för en provtur i den med dig då du vinner så mycket pengar att du kan köpa den :-)
Audiatur et altera pars
#13 Problemet är väl att årsmodellen på bilen börjar bli så gammal att de är väl bara rosthögar kvar, men det kanske finns några välskötta ex kvar. De fanns väl mest i slutet på 70 och i början på 80-talet. Men om jag vinner kommer jag blåsande i den med mullrande V-8 och hämtar dig för en åktur.
#14 Kika här hittade några exemplar 
# 15 Tack för tipset, jag hittade en svart med guldörnen och guldfälgar precis som jag vill ha den. Då går det att få tag på dem i alla fall.
Den såg jättefin ut, 150 000:- måste jag vinna för att kunna köpa den. Ska ut på byn och handla får väl köpa några trisslotter.
Håll tummarna för mig.

#14: Vad snäll du är :-)
#16: Ja men dåså, då håller vi tummarna för att du vinner det dubbla så du har råd att tanka den där v8:an också :-)
Audiatur et altera pars
En jättesöt kille flirtade vilt med mej när jag tog en fikarast på stan. 
(Att han bara var halvåret gammal tycker jag är mindre viktigt.)
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

#18: Men det är ju då de är som charmigast. Så klart underbart när de flörtar med en då :-)
Audiatur et altera pars
Det bästa med denna veckan kan jag säga redan nu är att jag börjat på min nya tjänst. Arbetar nu 3 dagar i veckan som kokerska, härligt att vara ledig hela dagar mitt i veckan och så får jag bara göra roliga saker: desserter och kvällsmat! 
Under den gångna vecka har jag legat sjuk. När jag var på tillfriskningsvägen så vart det att från att ha planerat en hemsida för våran hund så lades den ut live i lördags. Byggtiden för sidan var 2 dagar då med all kodning och göra bilder i photoshop.
Ja positiva saker med denna veckan är tex att jag hållt uppe träningsfrekvensen, och lyckats gå ner 1,4 kg. Känns finfint!
Annars är det härligt att det är ljusare ute och att både jag och min man är friska och glada 
En positiv sak som hänt oss är att min dotter har fått en diagnos efter 4 -års lidande med psykisk ohälsa.
Struma- och det går att behandla.Tatsu
*12 Vet du om den bilen har gått i Östersund?
Den gångna veckan har jag ängnat åt detta som jag tar upp i denna tråd.
Den gångna veckan kan ni läsa om i min blogg här på iFokus.
Jag vet inte hur man länkar…. så den som hittar dit själv är välkommen 
En stor sak är att jag bestämt mig för att bli Frälsningssoldat. Invigning nästa söndag 25/1.

#26: Ja det är en stor sak att gå med där. Men det är en fin sak att göra. Har själv varit på väg in där en gång, men det vart aldrig så dock med tanke på min rygg.
Audiatur et altera pars
Ok, men det finns nog massor av saker du kan göra även med dålig rygg. Sitta och prata med ensamma människor är en stor och viktig sak. Fast du vet ju bäst själv vad du vill och kan 
Det känns verkligen stort och viktigt, och VÄLDIGT roligt att jag och min man ska bli soldater! känns som en nystart på livet!
Ja idag blir man alltså soldat.

#29: Vad skojigt, du får berätta mer sedan vad du fick göra.
Audiatur et altera pars
Vad jag har gjort den gångna vackan har väl ingen ungått att läsa här på sajten. Om du missat det så kan du läsa det här.

den gångna veckan har jag gjort ett udda brudbinderi, varit ledig, varit förbannad på borrmaskinerna i badrummen runtomkring mig som väcker mig i min skönhets sömn. jag har också jobbat två dagar och beställt blommor till ett projekt som ni kommer få läsa mer om senare. vad har jag gjort mer? jo, jag var på vårdcentralen och läkaren där berättade för mig att jag har halsfluss, vilket jag inte hade en aning om, för jag mår prima, så frisk är jag, att kroppen inte ens noterar att jag har hlasfluss. jag har varit hemma hos mamma och myst med lillebror. och så har vi haft det mysigt i lägenheten med god mat och bra film. det var nog hela veckan det.
I går var jag ute på en biltur som tog ca 1 timme. Under den tiden kom jag fram till fyra olyckor som just hade hänt. Som tur var så var ingen allvarligt skadad. Den som råkat mest illa ut hade krossat sina knän, men den som sett hur hennes bil såg ut förstår att hon ändå hade tur. Den var nämligen totalkvaddad.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

#33: Usch vad hemskt. Men tur i oturen ändå. Det hade kunnat vara värre för dem.
Audiatur et altera pars
Jag har jobbat, lagat god mat, tränat, läst ut en bra bok "Oönskat liv" av Francine Rivers, och myst med katterna tex. Ja och så har jag blivit frälsningssoldat hihi
Äntligen klar med jobbet på ett besvärligt ställe. Å andra sidan blir det nu längre att åka till nästa jobb, och på dåliga vägar.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Men skönt i alla fall att blivit av med ett jobb som är besvärligt. ;-)
Audiatur et altera pars

Veckan började bra. Fick magsjuka på söndagen men lyckades vara frisk på måndag. Underbart!

Jag är inte hemma. det är uuuuuunderbart
// Liinda
Jag ligger i influensa
JOBBIGT!

#41: Usch inte skojigt.
Ja jag har övningskört varje dag och alla lever än och inga buckliga bilar :-) Det är väl min vecka det. Och så feber och ont i halsen och hosta. Men det är en bisak i det hela :-) Det viktigaste är min övningskörning som ni snart är så less på att ni ger mig skrivförbud :-)
Audiatur et altera pars

Jag har börjat min sista praktikperiod. Känner mig allänt deppig och hängig. Kan jag inte få bli sjuk på riktigt så att jag kan få bli frisk igen sen?
Men min dator är äntligen fixad, n ska jag bara se om jag kan hitta flyttlådan där kamera lådan ligger och hoppas på att instalations skivan liger i lådan som ligger i lådan :P
Jag har fått många nya vänner! Jag har varit jätte glad denna vecka!
Grattis Swedenzoo, det är ju jättekul att du fått många nya vänner!
Jag har jobbat lite, men mest varit trött och febrig. Flunsan är svår att bli av med…usch!
Var ledig i tisdags, var på begravning. Annars har det varit kvällsskiftet denna veckan.
Några timmar varje natt har jag suttit och passat på räv nu när det är fullmåne och snö på marken. Nästan lika ljust som på dagen när månen inte skyms av moln.
Ingen jaktlycka hittills, men många spännande rävobservationer. Kanske det lyckas inatt.
Vad gör den lille räven som han inte får? äter han upp dina hönor?
#48 Han äter upp små rådjurskid, harungar m.m. Och så är en del angripna av rävskabb.
Fast nu är det en räv mindre här, och den hade ett fult skabbangrepp på ryggen. Han slipper plågas mer.
Skönt att höra att du bryr dej om djuren. Vissa jägare dödar för att det är kul bara. Oavbrutet.
#50 Får väl erkänna att det här är en väldigt spännande form av jakt också. 
Vad jagar du annars?
Allt, utom fågel och damer. 
Bra att du sköt den räven, det är hemskt synd om dem som har skabb.
Allt utom fåglar och damer hihi

Ja vad har jag gjort under veckan. Blivit lite friskare :-)
Dock har minstingen nu fått hög feber så jag får hålla koll på henne. Har varit på väg att mista henne tidigare i feberkramper så nu är det lite nervositet hos mamma här hemma.
Audiatur et altera pars
Denna vecka har varit lite blandad kompott.
Måndag - till doktorn fått en sten i spottkörteln som gör jätteont,det snabbaste läkarbesök jag någonsin gjort högst 5 min,
stenen hade släppt och jag skulle äta citron för att öka saliv= rensning. Det gör så ont när man ska äta något och det ser ut som jag har påssjuka (eller hamster som de kallade mig i helgen)
Tisdag - Lite personal pga sjuka barn samt lite kunder i farten, tråkig och lång dag.
Onsdag- till Sundsvall på skouppackning åt lunch på Södra berget 135,-/person för ingen märkvärdig mat men fin utsikt samt att vi fick se Kjell Lönnå som lunchade där. For en snabb sväng till Birsta och jag är lika glad när jag får fara hem varje gång.
Torsdag - Minimalt med personal i butiken tack och lov rycker mamma in när det kniper vi har haft 2 säljare i butiken för inköp till nästa höst sedan var jag barnvakt en stund åt barnbarnen i kväll.Vi busade och gosade det är helmysigt, for hem och kollade på Antikrundan.
Det är väl i stort sett vad som hitills har hänt denna vecka, nu är det en jobbdag kvar imorgon sedan ledig lördag ( om inte mer blir sjuk) Får hoppas att det blir lite varmare ute för nu har det varit mellan 20 - 25 grader kallt i snart i två veckor, det är lite gruvsamt att ge sig ut.
Tatsu
Jag har börjat sy på min stramaljtavla som jag köpte på Tradera. Inhandlade garn till den i onsdags då jag var inne i Varberg på möte. Det blev dyrt garn, har insett nu att på internet kan man hitta moulinegarn för 8 kr dockan istället för 13 kr dockan som jag betalade… suck.
Men jag har alltså börjat sy, och det är såå fantastiskt kul. Satt lite väl mycket igår, kanske 5-6 timmar hmm, så nu har jag givetvis ont i höger axel och arm. Kan inte sy något idag.
Ja sen så har jag fyllt år, 43 kan jag erkänna, och dagen förflöt lugnt och skönt. Fick 2 saintpaulior och det blev jag mycket glad över, för de sorterna hade jag inte innan. Sen hittade jag en på ICA som jag inte hade innan heller, tur! hihi
En rolig sak jag gjort var att jag gjorde smörgåstårtor åt pensionärerna på servicehuset jag arbetar. De fick det till kvällsmat i fredags. Så kul att göra smörgåstårtor, att dekorera fint är roligt.
#57 Grattis i efterskott!
Gamlingarna blev väl glada, smörgåstårta är sååå gott!
#58 Tack.
Jo det brukar vara uppskattat med smörgåstårta, vi har nog ganska bra mat till de äldre hos oss. I varjefall får de ganska varierad kost, och mycket sånt där som de gillar.

Grattis i efterskott Saintpaulian.
Låter som ett bra äldreboende där de får varierad kost. Tyvärr är det inte så överallt. Men att dekorera och göra maten fin är riktigt roligt.
Audiatur et altera pars

- Tacksamhet
Jag är tacksam för att jag just nu mår bra :) Att jag har en sambo som jag älskar och som älskar mig :) Mina katter med mera
Att jag trots allt som hänt fortfarande är på gott humör :)
- Optimism
Jag är för det mesta optimist. Försöker se det ljusa i tillvaron för det mesta.
- Positivt tänkande
Jag har ett bra tag jobbat med att tänka positivt. Vända negativa tankar till positiva. Jättejobbigt i början, men det ger faktiskt resultat.
- Nyfikenhet
Jag är alltid nyfiken. På folk, händelser o.s.v Men inte för nyfiken, jag tjatar inte till mig information :) Märker oftast om personer inte vill prata om saker och då frågar jag inte vidare…
- Förmågan att älska & bli älskad.
Jag tror faktiskt inte att jag älskat på riktigt förut. Min sambo idag är helt rätt och jag älskar honom vansinnigt mycket. Och det är faktiskt första gången som jag känner att någon älskar mig tillbaka, att jag litar på det :)
- En hobby / aktivitetsamt
Denna vecka har jag haft fullt upp med en företagssida, har egentligen inte hunnit så mycket annat.
Annars har veckan varit rätt lugn. (nu är det i och för sig måndag, men men, dagarna är rätt lika ändå :P) Har kollat på en del film, men mest hållt på med datorn och mest företagssidan.
Saintpaula: Grattis i efterskott :) Vi är nästan lika gamla. Hoppas du hade en bra födelsedag :)
Mvh Chutney
sorry att jag inte förut sett att ni grattat mig.
Jag hade en mycket fin födelsedag.
Denna veckan har jag fått tag i fina saker från tradera, bla en billig aidaväv och garn. Kul!
Ja på arbetet har det löpt på bra och hemma är allt toppen. I kväll ska jag till en fd arbetskamrat som gått i pension och käka exotisk planka, ska bli både mysigt och gott.

Vad bra att du hade en fin födelsedag :D
Kul med nya saker. Jag brukar ibland också beställa från Tradera, tyvärr lite för mycket ibland :)
Denna månad beställde jag kläder från Ellos istället och jag blev jättenöjd :)
Hoppas maten smakade bra, lät gott iallafall :) Och att ni hade det trevligt :D
(Vi hade en stenhård soffa förut som man fick ont i ryggen av)

*fundilerar* Vad har hänt denna vecka då?
Har iallafall blivit sjuk, haft problem med magen, migrän och blivit förkyld med envis hosta. Känns dock lite bättre nu.
Var till vårdcentralen idag och hade feber. Så tog dom något prov jag aldrig varit med om förut. (inte sänka) där man bl.a kan kolla infektioner, om man har nåt med hjärtat, gallan et c…Men nu kollade de enbart efter infektion och jag hade en "lätt" infektion. Om jag blir sämre så skulle jag höra av mig igen.
I måndags var en tjej här från kommunen och jag blev beviljad färdtjänstkort.
Jag har pratat 3 gånger med en tjej som jag tappade kontakten med för 7-8 år sen kanske. En jag tycker mycket om. Våra samtal har väl hållt på i över 2 timmar kanske :)
Har pratat för första gången med en tjej som jag har fått jättebra kontakt med via nätet (speciellt MSN) Det var görskoj :D
Gjort ändringar på en väns företagssida.
Handlat.
Lekt lite med en större rit-platta
Och i morgon ska vi åka till sambons bror och fira honom kl 12.00 (han jobbar kväll) som fyllde år den 27:e februari, men jobbade då. Han ska egentligen ha kalas på söndag, men då är vi inte hemma.
Lördag åker jag tlll Rönninge till mamsen.
Söndag kommer min närmsta vän dit med sina barn och tar en fika :)
Kommer inte på nåt mer, men annars…lat som vanligt :p (förutom de vanliga vardagssysslorna då. Men inte varit sååå noga, då sambon inte varit hemma från söndag t.o.m onsdag)
#66 Det där lät inte kul alls. Hoppas du är ok.
Jo, då. Jag ännu ont i bröstet och i benet. Först ner knuffad i en trappa, och sedan uppkörd mot ett träd, hårt (aj va ont)
Tur att du klarade dig såpass ändå, man vet ju aldrig vad man kan råka ut för nuförtiden.
nej, det var tur. bröt inget den här gången i alla fall

OJ
Vad jobbigt :( Hoppas du mår bättre snart!
Det var verkligen inte roligt.
**MVH Cerrolyn
Denna vecka har jag bakat till T.O:s födelsedag.
Sovit hos äldsta dottern en natt för att hjälpa till med barnbarnen.
Varit och tagit en hel del prover inför doktors besöket på måndag.
Klippt mig (måste tona håret idag för de grå kommer fram)
Träffat en vän som jag inte sett på 20 år, kunde inte känna igen henne först (skämmigt) men hon var väldigt olik sig. Det var kul och både träffa henne och höra hur det har gått för henne i livet.
Igår kom ett fototeam med modell och fotade i butiken med kläder ifrån oss, de gör en "katalog" från orten, eftersom vi funnits i snart 60 år tillhörde vi väl byns historia. En jätte söt och trevlig tjej som bar upp kläderna perfekt. De försökte smygfota mig också men då blev det en störtdykning bakom disken. Hon hade varit utomhus mest hela dagen på en is, men hon var lika glad för det trots att hon hade frusit. Vi ska få affischer till veckan som vi kan använda när vi har tjejdagen och göra reklam med.
Händelserik och intressant vecka och idag bär det iväg till Sundsvall för lite inköp och ev bio+middag.

#73: Ja det var en händelserik vecka. Men det låter väldigt rolig.
Audiatur et altera pars
#74 Det är roligt när det händer något men jag tycker veckorna bara rusar iväg hinner inte riktigt med. (eller hänger inte riktigt med, åldern???)

Underbar start på veckan. Strålande solsken och en klarblå himmel! Hoppas det håller i sig resten av veckan. Man får så mycket mer energi.
Har jobbat hela veckan på mitt nya jobb och söndagen avslutades med en fotbollsmatch mellan Västerås SK - BK Forward på Swedbank Park i Västerås. Västerås premiär match i div. 1 norra där Västerås vann med 1-0 genom mål av inhopparen Filip Mårtensson i 68:e minuten inför 5 276 åskådare.
Bilder från matchen kan ni se här. (186 bilder)

Var på Liseberg i fredags, åkte fem grejer som jag inte vågat innan!

#78: Vad roligt. Visst känns det bra när man har lyckats med något an itne trodde man vågade.
Audiatur et altera pars
Nu så är Power meet överstökat och dryga 2500 bilder vart tagna var av dryga 200 är publicerade på Powermeetbilder.webb.se. Hade hoppats på att få bilder från både Mälarcamipngen och swap meeten och utställningen ute på Jobergs flygfält men så vart inte fallet.
Under fredagen så gick fin cruisingen av stapeln och var givetvis nere på Sjöhagsvägen och plåtade, till min hjälp hade jag även bonus sonen William som lånade min kompaktkamera så även han kunde plåta. Det hela resulterade i att han fick komma med på hemsidan med sina bilder i ett eget album som "gäst fotograf". Jag har även lagt upp bilder från 2006, 2007 och 2008 års Power Meet samt en film från 2008 och en liten filmsnutt från 2009 på hemsidan.

Super skojigt.
Audiatur et altera pars