2006-12-08 Dagens goda gärning.
Här kan ni lägga in alla sådana där små goda gärningar som man gör under dagen. Om man börjar tänka efter kan även små saker höra till en god gärning. Även om ni självlart får skriva upp stora goda gärningar också :-)
Själv måste min hittills vara att jag förhindrade att gubben försov sig. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag ska i eftermiddag julshoppa med en systerdotter. och det blir första gången hon får åka tåg ensam in till stan. så det ska bli kul.
trevligt att kunna inspirera barn till att avstå från att bli runtskjutsade i bil :)
och så blir det sista gången på länge som jag kommer köpa något (förutom mat) (se mitt projekt Buy Nothing 07)
det blir många goda gärningar i olika storlekar och beroende på från vilka vinklar man ser det :)

Här inne är alla goda gärningar oavsett hur vi vinklar dem av intresse. Tycker det låter som många goda gärningar där under dagen för dig.
Audiatur et altera pars
Jag låna ut min kamera till min kompis för att hon tyckte min är bättre än hennes. Fast jag behöver den på söndag, doc k får jag låna hennes. SAå det var en god gärning från mig :)

#3: Ja det var en god gärning. Kan tänka mig att din kompis är glad över att ha en sådan bra kompis som dig.
Audiatur et altera pars

Ja den andra goda gärningen i dag torde bli att jag i ett svagt ögonblick har lovat barnen att baka marmeladgodis i helgen och saffransbullar.
Audiatur et altera pars

Min kompis fyller år och jag har kommit ihåg att ringa. Men det är bara upptaget. Jag får väl trösta mig med att jag har försökt, om jag inte lyckas.

#6: Många som grattar henne kanske. Men du har ju i alla fall kommit ihåg det och försökt. Så visst är det en god gärning det med.
Audiatur et altera pars
#4 Ja, men vi har känt varandra länge så jag litar på att hon tar hand om kameran på bästa sätt ;P

#8: Bra det. Trist när saker går sönder. men fortfarande är det ju en god gärning att du lånar ut kameran ;-)
Audiatur et altera pars

Jag har en till god nyhet faktiskt. Jag har äntligen lärt mig mina egna begränsningar och insett att saker man inte är bra på ska man överlåta till dem som kan de. ;-)
Audiatur et altera pars

#10 Det kan vara en väldigt god gärning bara det *ler*
Min goda gärning var att jag inte åt upp all lussebulle så att det fanns kvar till Joey när han kom hem. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

Niklas det var väl en god gärning det med;-)
Och så slapp du magvärk för att du ätit för många lussebullar. Så blev det två goda nyheter i en. ;-)
Audiatur et altera pars