2006-12-11 Dagens goda gärning
Ja, får se vad denna måndag leder till för goda gärningar hos er.
Bara att kliva upp fixa frukost väcka gubbe och barn är en liten god gärning. Något självklart, men ändå utan mig försov de sig. Så liten god gärning får det väl räknas som ;-)
Om inte den räknas så har jag bakat lussekatter igår, och skickar i dag med gubben en stor påse som han och arbetskamraterna kan få till kaffet på fika rasten. ;-) Så förhoppningsvis gör jag deras måndag lite extra trevlig med denna överraskning.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
idag skjutsade jag hem min arbetskollega :) Vi skutade tidigare och bussarna hade inte börjat gå.

Det var en god gärning tycker jag. :-)
Audiatur et altera pars
Min dagens goda gärning var att min klasskamrat fick kopiera mina anteckningar så hon kan plugga till fisk och groddjurprovet, sen har jag iofs lånat ut två pennor till två personer och ett papper :)

Ja du ser, där var det flera goda gärningar. ;-)
Audiatur et altera pars
Små saker, men det är små sakerna som räknas ;P

Jag tror jag kan säga helgens goda gärning *ler* är vad jag gjorde… åkte själv till Helsingfors på en väldigt gungande tur … kan säga det gungar fortfarande i huvudet …. o med hem tog jag finska möss till 3 andra.. 2 visste jag att dom ville ha hem sina o vi hade pratatas vid om det… men när jag var i Helsingfors så säger uppfödaren att det var en tjej till som vill ha en .. så jag tog med den till sverige också… så det tror jag blev min goda gärning
Det var en god gärning åsa. =)
Idag har jag hjälpt en praktikant då han blev lämnad ensam. Han skulle ut till ett speciellt ställe och lämna ett paket och han var tvugen och skjuta av med en streckkod. Gissa om ingen lärt honom det. =) Snäll som man är så följde jag med dig och visade. =) han blev jätteglad.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Det är så trevligt att läsa om era goda gärningar. De små sakerna som faktiskt betyder så mycket för en medmänniska.
Madde, fint att du hjälpte eran praktikant. Sådant uppskattas garanterat.
mandymoo, vad snällt att du hämtat mössen. Hur blev det? Fick du någon egen mus också?
Audiatur et altera pars