2006-12-12 Dagens goda gärning
Ja, idag har vi ännu en tråd om dagens goda gärning. Själv var väl min goda gärning hittills att jag…
Hmm, nepp ärligt talat. Har inte hunnit med någon än. Uppdatering får komma under dagen.
Så nu får ni skriva in era. ;-)
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har hjälpt min man med datorn. Fast han tycker inte riktigt om att jag kan mer än honom;).

haha, nej det är inte lät alltid att behöva hjälp. Men det är ju tur att du kan mer då, så han kunde få hjälp. ;-)
Audiatur et altera pars

jag har försovit mig från skolan och jag har titttat på tv hela dagen. men mamma är vaken nu så jag ska gå snart.
hälsningar - Julia
när jag skulle gå ner till soptunnorna med kompostpåsen från köket så såg jag en nyckelknippa sitta i en av grannarnas dörr. jag ringde på, och när hon öppnade så sa jag bara "du har glömt nycklarna" o pekade mot handtaget på utsidan… hon log o rodnade och kunde bara säga "ujdå, tack"…
tilläggas bör att de flesta i trappan/huset är rätt sparsamma med att heja/morsa, när man ser dom ;)
det blir väl sammanlagt tre gärningar, beroende på hur man räknar ??? ;) hehe

#4: Låter garanterat som tre goda gärningar tycker jag :-)
Audiatur et altera pars

Har suttit hos en granne och hjälpt honom med datorn, det känns bra att kunna hjälpa någon fast man inte har djupa kunskaper i ämnet…sedan skall jag locka hit honom…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#6: Då blev det ju två goda gärningar på en gång ju;-)
Audiatur et altera pars