2006-12-16 Dagens goda gärning
Nu är det lördag. Och de flesta är lediga. Ska bli roligt att höra vad era goda gärningar består av idag.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Uppe tidigt? Gissar att min goda gärning idag blir att se till att det blir spacklat och slipat idag. Min fru blir nog glad då…

#1: Nejdå, inte uppe tidigt. Vaken sent :-)
Det lät som en god gärning både slipandet och göra frugan glad. Så då blev det ju två goda gärningar. ;-)
mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Ja, jag har nog varit lite taskig idag och inte gjort någon direkt bra god gärning. :-(
Jag har inte orkat hjälpa till att städa eftersom jag vaknade halv 12 på förmiddagen. Men jag har istället varit barnvakt, handlat på hemköp, sprungit till lidl, lämmnat tillbaka en hyrd film, köpt energie-dryck åt törstiga och trötta barn, lovat mormor att jag ska komma nästa vecka och hällsa på, köpt en USB kabel som jag ska skicka till mormor, hjälpt min bror över telefon med ett spel som inte ville fungera, städat ungarnas rum, tvättat lukas kiss-lakan, kastat en mängd sopp-påsar och motionerat med ungarna. :-)
Rätt mycket jag har hunnit med, ändå har inte halva dagen gått. Dock inga betydelsefulla goda gärningar ännu. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Har jobbat till sena natten så har mest sovit idag. Klev dock upp efter 3½ timmars sömn och åkte till stallet och släppte ut hästarna och gav frukost.
Min pappa har gjort en god gärning - hans firma bjuder på julbord.
Jo, en god gärning har jag gjort, lovat pappa att köra ikväll så han får dricka en öl.Det var väl snällt!?
Jag har hjälpt min mormor med hennes räkningar o klippt klorna på hennes katt. Räknas det? 

Ja, det måste väl räknas och det var tur du inte gjorde tvärtom, klippte klorna på mormor!

Tycker ni har gjort massor av goda gärningar i dag.
Och självklart räknas det att klippa klor på kissen också och hjälpa mormor med räkningar :-)
Audiatur et altera pars