Normala värden
ÄNTLIGEN!
Min ämnesomsättning har lekt studsboll i många år, nu har jag ätit mediciner för det i ca 1½ år och nu äntligen ligger jag på rätt dos och har normala värden! 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Super bra nyhet Anne. Även om det självklart är trist att du behöver äta mediciner.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#1 att äta levaxin tycker jag inte är så farligt, har ju i släkten detta med ämnesomsättningen så det var ju inte mer än väntat, men nu är det rätt skönt att slippa exprimentera mer med dosen.
_**/Mvh Anne
Vad skönt för dig, Anne! Ska du fortsätta med medicinerna ändå?

#3 ja det är ju medicinen som gör att jag äntligen har normala värden så jag hoppas verkligen inte jag måste sluta med dem… Ska försöka få tag i min läkare på hans extremt korta telefontid (8-8:30) imorrnbitti
_**/Mvh Anne
Oj, en hel halvtimme! Bäst du hänger på låset då.. Håller medicinen allt i chack så är det ju bara bra..

#5 jepp jag ska ställa väckaren så jag börjar telefonterrorn exakt på klockslaget… skulle jag inte lyckas få tag i han under veckan så har jag även hans mejladress
_**/Mvh Anne
Vi kan ju nå läkaren via vårdcentarlen på nätet.. det måste väl finnas även hos dig?

#7 jo det kan jag säkert göra, men han brukar vara rätt snabb på att svara på mejl
_**/Mvh Anne
Då fixar det sig säkert.. :)

#9 jodå det gör det nog… håller er uppdaterade i denna tråd
_**/Mvh Anne
Fint! Jag kommer att hänga här från 8.01.. haha
Så roligt att höra…kram 
Anne,Tjoho! Hur har det gått, fick du tag i han?

Har inte fått tag i han ännu men han har telefontid imorrn också så då ska jag testa
_**/Mvh Anne
Lycka till i morgon då… :) Ge dig inte bara..

#15 när har du någonsin sett mig ge mig?
_**/Mvh Anne
Det förstås.. tänkte inte på det.. haha

i 30 minuter har jag konstant fått höra en röst som säger " Abbonenten du ringer är upptagen i ett annat samtal…", jag är så där lagomt less den rösten nu!
Men eftersom det var precis omöjligt att komma fram på telefontiden så kastade jag iväg ett mejl till läkaren och hoppas att han kontaktar mig snart.
_**/Mvh Anne
Visst bara avskyr man dessa automatröster? 
Mail kan han ju bara inte missa att se, tycker man. Hoppas att du får svar fort..

#19 ja man blir less dem snabbt de där enformiga meddelandena, speciellt om man gör som mig och bara lägger på, vänter 2 sekunder och ringer igen, allt för att ingen ska hinna smita mellan.
Förra gången jag mejlade så var han snabb på att höra av sig, så antingen svarar han väl senare idag om han hinner eller så räknar jag med att höra av han på måndag morgon
_**/Mvh Anne
Det är ungefär som när man ringer en växel:
Du har nu 5 svarsalternativ: Tryck 1 för.. * Väntar och trycker 3
För faktura tryck 2, för… *Trycker 7 och väntar
För personlig service tryck 1 eller tryck kortrtnr till handläggare..
* Eftersom jag har handläggare 57 trycker jag det och väntar lite till
För att lämna meddelande tryck 1, annars vänta.. * Eftersom jag vill prata med människan väntar jag lite mindre tålmodigt
Personen du söker sitter på sammanträde och väntas återkomma 10. 10. * tittar på klockan och inser att det bara är att börja om för att klockan är 10.09
Femtielva svar senare och efter allt tryckande och väntande.. *Personen du söker är på kundbesök och återkommer i morgon..

#21 *asg* det låter ju ungefär som då man försöker få tag i hanläggaren på arbetsförmedlingen 
_**/Mvh Anne
Ibland är det ju bara hopplöst liksom.. 

Hoppsan han var verkligen snabb på mejlen, har redan fått svar där han undrar om jag är intresserad av att gå hos dietist… Jag svarade att visst kan jag det men jag gick där för 1 år sedan och följer strikt de kostråd jag fick, men har hon nått nytt att tillägga så kan jag ju gå dit.
_**/Mvh Anne
Vad bra! Jag har själv upptäckt att dietisterna ändrar sig ibland.. Första gången jag gick dit när jag fick diabetsen skulle jag undvika kolhydrater, nästa gång 1.5 år senare skulle jag äta kolisar men undvika fett.. Så nu äter jag nånstans mittimellan och det fungerar hur bra som helst. Har jättefina värden nu.. haha

#25 ja det kommer ju nya påhitt från forskare hela tiden så man vet snart knappt vad som är upp å ner
_**/Mvh Anne

Kul åh höra ;D
// Liinda

Skönt att han svarade snabbt på mail i alla fall. Att behöva sitta och vänta på det med är inte skojigt alls.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars