2006-12-13 Dagens goda gärning
Min vana trogen hoppas jag att ni vill dela med er av dagens goda gärning.
I dag är det Lucia så jag hoppas ni har många goda gärnngar att dela med er av.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har dagens goda gärning. Jag ringde och fixade så vi fick låna bil här på morgonen så gubben tar sig till jobbet.
Audiatur et altera pars
Bra gjort!!

haha, japp så fick jag iväg honom och fick således lite lugn och ro här hemma. Så det var ju två goda gärningar i ett. ;-)
Audiatur et altera pars
Min goda gärning var att jag lyste upp tillvaron för massor av arbetskamrater. Var den enda på jobb som hade glitter i håret idag, fick massor av positiva kommentarer om detta. Dessutom bjöd jag flera stycken på pepparkakor! Om jag fortfarande jobbar på samma ställe nästa år så måste jag bara komma ihåg att ta med mig ännu fler, hade tyvärr bara en burk med mig och den tog fort slut.
Förresten var jag den enda föräldern på dotterns luciafirande i skolan också som vågade ha glitter!

Det var flera goda gärningar där cat_malou. Alltför många törs inte bjussa på sig själva.
Audiatur et altera pars
Tyvärr är det så. Och det är verkligen en sak som är bra med att bli äldre och få mer livserfarenhet, man vågar mycket mer och bryr sig mycket mindre om vad andra tycker! Och så länge som dottern gillar att jag sticker ut och vågar saker så kommer jag att fortsätta, blir det däremot pinsamt för henne så får jag försöka tona ner det. (Åtminstone när hon är i närheten
)
Jag har ordnat reflexer till barnen som väntar på skolbussen på morgnarna. Nu ska jag bara hitta föräldrarna och ge reflexerna till dom så att dom delas ut
(bor mitt på landet och det är beckmörkt på morgnar och kvällar)
Micke

#7: Vilken underbar god gärning. Den kan rädda liv.
Audiatur et altera pars

Vet att det var några dagar sen, men jag lägger in en sen god gärning.
Jag och 5 andra tjejkompisar har tillsammans pluggat musik i 6 år. Vi anordnade ett Luciatåg dagen i ära och företag hyrde in oss för att Lussa för personalen, så vi for fram och tillbaka över hela stockholm.
Vi började dagen på ett ålderdomshem. Vi gjorde ett framträdande för ena tjejens mormor, då hon inte kunde lämna sitt rum. (Självklart tog vi inte betalt för det här). Hon hade haft en dålig natt men verkade ändå njuta av våran sång och mådde en aningen bättre och var lite gladare när vi gick därifrån. Fick sedan höra att hon har gått bort den 15/12. Då är man glad att man var i tid, och kanske kunde upplysa den sista stunden hon hade i livet. :)

Det var verkligen en god gärning. Vad roligt för henne att få se ett lucia tåg innan hon gick vidare.
Fint gjort av er.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars