Lika tacksam och glad
Ännu en gång har jag lyckats med att hitta rätt inne i Göteborg, bilen är oskadd, jag har inte kört på någon… Ja, jag är alltid lika tacksam och glad varje gång jag lyckas med detta och får köra hem till vischan igen!

haha, ja det var en god gärning att du klarade både bilen och dig helskinnad ;-)
Sedan vet jag vad du gjort inne i storstaden, så jag hoppas det besöket också var trevligt för dig.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jadå, det var jättetrevligt. Borde kanske lägga till som dagens goda gärning att vi inte smugglade med en enda iller hem heller…
Min stora dagens gärning är att jag inte smuggla med söta lilla Kolan

haha, ja det var nog en glad nyhet för ägarna. hihi
Vad tyckte ni om lilla Stitch då? Var han lika gosig som vanligt?
Audiatur et altera pars
hehe, när jag får mitt körkort får ni se upp på vägarna. :-)
#4 Men det rådde ju en del förvirring om det där… Lilla Stitch hade blivit stora Stitch…
Eftersom jag har läst en del andra trådar tror jag dock att du menar Sarae:s Stitch och han var också en av mina favoriter… Fast Erik var nog snäppet gosigare igår i alla fall…

#6: Ja jag menade Saras Stitch, då det är min bebis ju. Lite avis att ni fick Stitch gos och inte jag. hihi
Audiatur et altera pars
#5 För min del är nog inte det värsta hur jag far fram på vägarna. Som när jag ringde min väninna igår, det räckte att jag sa: Är i Göteborg, HJÄLP!!! Hon gapskrattade och hjälpte mig någotsånär rätt (fick gå en bit från parkeringshuset men hellre det och komma fram helskinnad) och sen sa hon att hon tyckte det var otroligt att jag faktiskt hade vågat mig in i Göteborg igen med tanke på hur det alltid går när jag ska försöka hitta där. Men skam den som ger sig, vill man på illerträff så gäller det ju att våga!
Nu vet jag ju t o m var Biopalatset ligger om jag skulle vilja ge mig in dit…
#7 Men då har du ju två alternativ. Antingen flyttar du till rätt sida av Sverige eller så ser du i alla fall till och kommer på träffarna häromkring…

#9: men det är ju så fasligt långt att åka :-)
Audiatur et altera pars
#10 Ja men tänk så många trevliga människor du får träffa, för att inte snacka om alla söta illrar…
Visst kan väl det vara värt en lång resa…

jag är djupt imponerad. jag blir nervös bara jag tänker på att köra i göteborg jag.. :D
Jag har ett tips till er som har problem att hitta. Skaffa en GPS. Det är verkligen superenkelt!
Tom
#13 Problemet med en GPS är att den kostar pengar och det är inget som jag har alltför gott om för tillfället… Fast man kan ju alltid hoppas på tomten…
Eller så är det ju faktiskt snart ett nytt år och nya 200 övertidstimmar att få lov att jobba ihop. Är jag riktigt duktig så kanske det kan bli några pengar över till en GPS också…
Det finns faktiskt billiga GPS program som fungerar till mobiltelefoner. Har du GPS stöd i din mobil, behöver du bara köpa en programvara som kan kosta allt från 500:- till flera tusenlappar. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

men på gps:en ser man inte om det kommer en spårvagn.. :D

Nej, man får ju ha koll på omgivningen med och inte bara på GPS:en.
GPS:en underlättar ju bara om man är totalt "Lost" väl?

hmm det hjälpte inte min vän som fastnade på en väg som fanns enligt gpsen men inte enligt den rasande bonden som ägde vägen. ;)
#15 Min mobil har stöd för GPS så visst vore det en möjlighet men ibland (som just nu till jul) så kan t o m 500:- vara oöverstigligt. Men som jag sa tidigare så är det snart nytt år och då är det bara att ta itu med övertiden igen så att man kan få råd med det där lilla extra. Fast #16 och #17 har också rätt, man kan ju faktiskt råka ännu värre ut i storstadstrafiken om man håller ögonen på GPS:en istället för på trafiken.
OK, Jag förutsatte att du redan hade körkort… ;-)
Tom