Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: dagens-goda-gärning
Läst 567 ggr
Faxlin
0

2006-12-22 Dagens goda gärning

Vad blir dagens goda gärning i dag. Så här dan före dan före  dopparedagen?

Skriv och berätta vad ni gjort för snällt mot era medmänniskor.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JimJ
0

Det närmar sig väldigt fort nu.

Min dagens goda gärning händer om ca: 2 timmar. Då struntar jag i allt som har med julklapps-handel att göra, bara för att hjälpa min stackars mormor som bor 40 mil härifrån.

Hon har nämligen köpt en ny digital videokamera som hon inte förstår sig på. Desutom behöver hon hjälp med att koppla in och installera en skriva som hon fick utav mig för någon månad sedan.

Därför åker jag hem till henne och hjälper henne med allting. Det blir en fram och tillbaka resa. Jobbigt! Men vad gör man inte för sin snälla mormor? :-) 

Som tack för hjälpen, har hon bakat bröd, bullar och kakor som jag ska ta med mig hem. Desutom bjuder hon på jul-middag. Mormors hemgjorda köttbullar går inte slå. :-) 

Jag lär inte vara hemma föränns sent inatt. Därför får jag stressa med att köpa alla julklappar imorgon. :-)

Jag har laggt upp en liten video på google där min mormor sjunger en vacker sång på slutet. Tryck här för att titta.

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

altavista
0

Jim: GRATTIS!Skrattande

mosterMimmi
0

Sicken häftig mormor du har. Jag gillade din ögonblicksfilm. var det din lillsyrra som satt och knaprade på en kaka?

Grodan
0

idag räcker det att komma, då det är orgasmdagen… haha

http://www.globalorgasm.org/

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

JimJ
0

Mimmi, ja, det är en knäcke-macka hon sitter och knapprar på. :-)

Grodan, ja visst ja, tur att du påminde mig! Jag får väl försöka lägga in en snabb stöt på mormors grannfru. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Jenka
0

Jag kommer iaf göra goda gärningar ända fram tills tisdag då jag sitter djurvakt åt min kompis tre marsvin och två nymfkakaduor :)

dreamiz
0

Min granne hade låst sig ute så hon fick låna min telefon o sen ställa in sina varor i min lgh medan hon hämtade extranyckel.

O så fick mina hundvakter en liten julblomma men det är ju ingen god gärning utan bara ett tack för hjälpen.

Faxlin
0

Ni har i alla fall varit flitiga med era goda gärningar i dag.

Själv har jag handlat julklappar. Och suttit till nu och slagit in dem. Allt för att barnen inte ska se vad de får. Eller ja, jag ska faktiskt upp och fortsätta. Tog lite tid då jag tjuvkikade på Bonny & Clyde filmen samtidigt ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars