2006-12-23
Dagen före julafton. Lite stressigt för många. Men känner jag er rätt hinner ni nog med någon god gärning i dag med :-)
Så låt höra vad ni har gjort för goda gärningar i dag.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag ska till min medryttarhäst fast det inte är min dag. Ägaren ringde igår och fråga om jag hade tid så hon kunde köpa julklappar. Jag är klar med klapparna så en dag i stallet är inte fel :)

Det var en god gärning mot häst ägaren. Sedan är det som sagt var aldrig dumt med en dag i stallet. Det är helt underbart tycker jag.
Audiatur et altera pars

Ja vad han jag hunnit med för god gärnin…
Imorse när jag var på Coop så kom en tjej fram till mig och ville ha hjälp att hitta prinskorv *ler* så jg hjälpte henne… Sen fick jag höra en lång historia om vad som ska hända imorgon hos dom *Ler*
Hon bor på ett hem precis bredvid där jag bor, för handikappade personer. Och dom skulle handla en sak var till julbordet o sen göra all mat tillsammans. Hon var så lycklig o såg fram emot det… så det kändes som en god gärning *Ler* Kanske mer att jag lyssnade än hittade prinskorven till henne…
Sen ska jag ut o ta nattfodringen i stallet… min väninna som har det bor 30-40 min biltur ifrån o jag max 10 min *Ler*…. så slipper hon sitta o åka.
Har inte blivit några goda gärningar idag tyvärr… Bara det vanliga att ta hand om djuren, o så har jag slagit in julklapparna till imorn. Annars har jag varit lat. Kan säga att jag har gett dagens goda gärning till mig själv: en välbehövlig vila! 
Idag har vi varit och handlat massa julklappar. =) Gissa om vi hade tur idag. Vi var in och skulle köpa en julklapp och det var jättemycket kö. Hon som hjälpte oss frågade om vi hade tagit en kölapp. Nej det hade vi ju glömt. Ok, då kan jag ta er på en gång säger hon.
Snacka om att det var goda nyheter för oss. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#4: Men att ge sig själv en vila. Det är helt klart en god gärning.
Så det räknas.
#5: Vilken tur ni hade. Inte alltid man har sådan tur och speciellt inte nu i juletid ;-)
Audiatur et altera pars

Vi har bjudit hem en ensam och sjuk människa i morgon. Han och katten skulle sitta ensamma på julafton. Hoppas han kommer.
Annette, det var väldigt fint gjort!
Du kommer att få en massa julklappar av tomten. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#7: Det är verkligen fint gjort av dig. Där har du den sanna julandan.
Audiatur et altera pars