Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettnyheter
Läst 1048 ggr
Lena1971
0

Lika vård för alla

Nu ska man kanske inte springa händelserna i förväg, men i DN idag läste jag om diskussionerna på Moderaternas stämma.

Vården kan se väldigt olika ut beroende på var i landet man bor. Inte "bara" vad gäller kötid, utan också hur behandlingen ser ut och vilka mediciner man får.

Det har politikerna fått upp ögonen för, så nu får man hålla tummarna för att de gör något åt orättvisorna också!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Anders 50
0

Hoppas kan man ju!  Men inte har det hänt så mycket med vad det lovats tidigare heller!  Vårdgarantin t.ex.

Och det är ju val nästa år, så det gäller att lova mycket!   Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Faxlin
0

Jag håller med Anders här. Valet nästaår ger mååånga löften som vi aldrig kommer se något av. Bara kolla på alla löften vi fick till förra valet. Och inte har vi sett något positivt från dem inte. Mer än att de har försämrat för oss som redan har det dåligt. Sparka på desom redan ligger verkar våran nuvarnade regering sattsa på.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena1971
0

Jag trodde det här var Goda Nyheter iFokus, jag kanske har kommit fel..? Tungan ute

Ni har säkert rätt tyvärr, men att frågan diskuteras är iaf en liten öppning!

En liten? Flört

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Anders 50
0

#3 Du har kommit rätt!  Men här varierar nyheterna!  Skrattande

Och visst har du rätt i att det är bra att di blåe diskuterar jämlikhet i vården.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Lena1971
0

Eller hur? Varje litet steg gör sitt till.

Sen gäller det bara att utjämningarna sker uppåt, så att de bästa landstingen sätts som mall och inte de medelmåttiga.

(Aj, nu fick jag själv en släng av cynism! Tyst)

#2 Än kan de skylla på recessionen, så vi får väl se när den är över vad som händer! Obestämd

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Faxlin
0

Sorry, klart du har rätt. Vi är på goda nyheter. Bara jag som föll iglömska en sväng med en pappa på sjukhusdär jag bråkar på läkare var och varannan dag och tröstar mamma min därimellan.

Men du har självklart rätt. Att de diskuterar det är klart en god nyhet. Det tragiska är att det ens behövs diskuteras. ;-) Men bättre sent än aldrig sägs det ju :-)

Audiatur et altera pars

Lena1971
0

Jag är ganska optimistisk av naturen, så jag ser tecken på framsteg överallt. Konstigt nog har jag fel ganska ofta, vad det nu kan bero på!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Faxlin
0

#7: Skrattande Tycker oavsett att du har en underbar inställning. Sådana behöver vi här inne. Och ja i livet över lag.

Audiatur et altera pars

Lena1971
0

Tack Faxlin! *rodnar*

Glömde säga lycka till med pappa! Hoppas han kryar på sig snart!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Faxlin
0

#9: Tack de värmer verkligen. Hoppas också att han blir bättre snart.

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Optimister javisst!

// Liinda