Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: dagens-goda-gärning
Läst 477 ggr
Faxlin
0

2006-12-24 Dagens goda gärning

Julafton är här. Vad har ni gjort för goda gärningar denna dag?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Solveig
0

Gjort god julaftonsfrukost åt alla både folk och fä! Med fä menas även utefåglarna som fått extra godis.

Faxlin
0

Här har vi också ätit riktigt mysig julfrukost. Både tvåbenta och fyrbenta :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

dreamiz
0

Gett mina fyrfotingar extra gott för att fira julafton.

Sen blir det julklappar till de tvåbenta också.

Ska fira med min familj men då våra hundar ej funkar ihop kommer jag varva med att vara med dom o att vara i min äldre systers hem. Så jag kommer passa deras vovve också då.

Annette
0

Dagens goda gärning har mina föräldrars granne gjort. Han är smådjursveterinär och vi fick gå dit med ena kattungen idag. Katten har fått ögoninflammation och det var ju himla snällt att ta emot oss med så kort varsel.

mandymoo
0

Skjutsat dotter till o från jobbet *Ler*

JimJ
0

haha, jag har varit jultomte åt min mosters ungar. Hon ringde och var helt förstörd, hon hittade ingen som kunde vara jultomte, så hon frågade mig. Självklart ställer jag ju upp åt kvinnor i nöd. :-)

Först var jag lite rädd att alla ungarna skulle känna igen mig. Men med några kuddar under tröjan, handdukar i byxorna, tungan ihoplindad och gottlänsk dialekt, klarade jag biffen. Men det tog inte lång stund föränns de lyfte på skägget. Men roligt hade dom ändå. :-)

Hem till oss kom både en tomtefar och en tomtemor. Jag gjode som jag länge lovat och kysste faktiskt jultomten. :-)

Jag hoppas alla har haft en trevlig julafton!

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson