Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: dagens-solstråle
Läst 329 ggr
JimJ
0

En magisk kväll, dan före dan.

Dagens solstrole är ingen annan än mig själv! :-) 

Jag orkade inte åka hem till min mamma idag och ha uppesittarkväll som hon så gärna ville. Det är så mycket som ska göras där inför julafton, jag är trött och sliten. Helt utbränd efter allt jag har gjort den här månaden. Därför bestämde jag med min moster att jag skulle åka hem till henne och ha lite mysigt där iställe. Ha ett lite miljö-ombyte inför den stora dagen. Jag hade inte träffat henne och hennes barn på hur länge som helst och jag saknade dom så in i norden och de saknade tydligen mig lika mycket.

Därför sitter jag nu hemma hos min moster. Vi har ätit chips, ny-gräddad jul-skinka, jul-godis, god mat och hävt i oss flera liter julmust. Medans vi åt, spelade vi självklart bingolotto. Det blev en hel toppen-kväll. Det kunde inte bli bättre på något vis.

Jag kan inte med ord beskriva hur bra jag mår idag. :-)

Imorgon är det julafton! Det roligaste med julafton är ju inte klapparna man får. Det är kännslorna den ger som är det jag ser fram imot. Att se att det glittrar av nyfikenhet, förväntan och glädje i ungarnas ögon. Att få en RIKTIG kram för något så enkelt man givit bort i julklapp till de personer man älskar mest. Det ger mig rysningar i hela kroppen. Aldrig tidigare har jag sett fram imot julafton. Alltid har jag sovit eller rymt iväg. Men i år ska det bli ändring. I år ska jag kyssa tomten! :-)

Jag hoppas ni alla har haft en lika fin uppesittarkväll som jag har haft. Säkert kommer alla få en mycket fin julafton i år, det känner jag på mig. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Tom
0

Jag håller med. Jag har inte heller varit speciellt taggad inför julafton tidigare men i år ville jag verkligen fira jul.

Nu när julafton är över kan jag konstatera att den blev jättelyckad på alla sätt och vis. Min dotter var nöjd med sina julkappar och med att hon för en gångs skull fick äta godis ganska obegränsat =)

Tom