Underbart, det kommer bli ljusare. Trotts att vi inte får snö. Jiipiiii
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Snart är det varmt och sol igen och kvinnorna tar på sig kort-kort. Krogarna tar fram ute-möblerna och smuggel-ölen har blivit billigare. Bättre kan det ju inte bli! :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#2 Det är sommar det va ;o)
Jag har nedräkning till nyåret för då kan det bara gå mot ljusare och varmare tider igen *längtar*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
#3, Och jag hoppas på en väldigt tidig sådan. Jag är redan trött på vintern. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Jag med, jag är absolut ingen höst och vinter människa!
Ibland skulle man vilja vara en björn eller något annat djur som går i ide…höst och vinter är en pers + att jag är fruktansvärt rädd för den där bedrövliga vinterkräksjukan som envisas med att komma tillbaks varje år.
Kunde jag så skulle jag isolera mig och min familj i en stuga långt in i någon skog under hela hösten och vintern för att sen flytta in till civilisationen till våren igen.
Mvh CBA som sitter med 2 magsjuka barn

CBA ta genast och svälj tio hela vitpepparkorn. Det tar väck alla kräkbakterier. Ta det med detsamma som det "kniper" i mageneller i förebyggande om man har maginfluensa hemma. Jag fick tipset av min moster som är distriktsköterska och det funkar. Lycka till!

#6 Jodå här har jag svalt vitpepparkorn sen i onsdags…10 varje morgon ;o)
Jag hoppas VERKLIGEN att det fungerar för jag är verkligen maniskt rädd för magsjuka :o/
Jag har tvättat och skrubbat mina händer så mycket nu så dom värker…alla har en egen hand-handduk och egna toarullar…rengöringsflaskan står i badrumet för omedelbar desinfektering när någon varit på toa…tvättmaskinen går på högvarv för att inte behöva ha smittade saker liggandes.
Som sagt….maniskt rädd!!!

Stackare och så har du det i familjen. Ja, då gör du ju allt rätt och bör därmed inte drabbas av Montezumas (Eller är det kung Bores) hämnd.
Det var ju en riktigt bra nyhet. =))) Skönt att det börjar bli ljusare. Så vi kan börja se fram emot våren. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Det där med vitpepparkorn är kusligt. När jag jobbade på dagis, tvingade de andra personalen i mig vitpepparkorn så fort det gick någon sjukdom. Tydligen så hjälper det. Det sades även att knappt någon i personalen hade varit sjuka på över 10 år tack vare vitpepparkornen. :-)
Jag hoppas dina barn blir friska nog att klara utav julafton! Men visst vore det skoj om de spydde på tomten? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

#10 Barnen tillfrisknade så lagom till den 23:e…men fy sjutton vilken pers det varit, jag var beredd på att ställa in julafton i år :o/
Jag har svalt 10 vitpepparkorn varje morgon sedan i onsdags så nu börjar min mage tycka illa om mig och ger tillbaks med att ge mig magkatarr *uäk*
Dagmamman till min minsta har svalt v-peppar varje gång det härjar en magbacill och hon har inte varit magsjuk på drygt 20 år sa hon…så nog måste det fungera :o)