Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: allt-annat
Läst 330 ggr
Leffe
0

Goda Nyheters År

Gott Nytt År 2007 finns inga dåliga nyheter allt är gott och positivt. Folk förenas och lever i fred. Svälten försvinner och alla blir mätta. Människorna respekterar varandra och djuren. Ett underbart Gott Nytt År

Faxlin
0

Det lät som en helt underbar vison. det håller jag tummarna för.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mandymoo
0

Vill ju inte låta negativ …. men då får vi hålla tummarna hårt som bara den… o jag tror inte det hjälper …Men hoppas kan vi ju alltid.

Faxlin
0

haha, nej men om alla tänker positivt och jobbar åt samma håll så kanske, kanske det går. ;-)
Hoppet är det sista som överger mänskilgheten heter det ju ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

leo-
0

börja med att ta bort girigheten och egenkärleken från människorna och dela resurserna lika så är vi på god väg.

JimJ
0

Gott nytt år på er alla! Hoppas ni håller era nyårslöften om ni gett några sådana. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

cornish
0

Oj,oj-du slår på stort Leffe!!
Fixar du detta blir du nobelpristagare!!

Den drömmen har jag haft många gångerFlört

Det är en GOD dröm..och det ska man ha!!

Cartman
0

Äh, om någon frågar mig hur jag tror vädret blir nästa sommar så svarar jag alltid "kanonväder". Detta är nämligen en struntprognos som merparten av befolkningen kan ta till sig och glädjas åt. Alternativet "skitväder" hade inte varit lika populärt och folk hade börjat ifrågasätta varför jag trodde så. Och eftersom jag redan från början visste att en väderprognos 1 år i förväg är lika tillförlitlig som en ickesnattande Göran Persson i en godisbutik så varför välja det jobbiga alternativet? Som dessutom inte leder någon vart i avslöjanden ur meteorologiskt perspektiv. Nä, bättre att få folk med sig med positivt struntsnack och tänka positivt för det är det det handlar om. Och ur det perspektivet är det positiva struntsnacket positivt. Eftersom positivt tänkande ökar risktagandet vilket är en förutsättning för utveckling. Struntsnackar jag.

Tom
0

#7, Ungefär som jag brukar resonera  =)

Tom

StefanW
0

# 7 och 8, som Robert Broberg sa en gång: varför gå i lera och sörja, när man kan vara ute på hal is och ha det glatt!

Skrattande

Stefan - Modellbyggare

CarlS
0

Glad

Eller som han sa som halkade på en isfläck:
"Livet är inte alltid glatt"!

//CarlS