Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: dagens-goda-gärning
Läst 394 ggr
Faxlin
0

2006-12-31 Dagens goda gärning

Sista dagens goda gärning för 2006. Nu hoppas jag att jag får höra massor av små och stora goda gärningar.

Min dagens goda gärning är att jag har bojkottat alla fyrverkerier för att jag inte vill skrämma alla djur.
Jag hoppas fler följer detta. Och ni som ska använda fyrverkerier, ta sådana som ser vackra ut, de behöver faktiskt inte låta.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenka
0

Jag ska inte heller smälla raketer, haha är själv ganska så rädd :P

Sen så har vi bjudit en av mina kompisars mammor att fira med oss så hon slapp vara ensam (kompisen är bortrest). Visserligen var det mamma som bjöd hem henne, men men :P

Faxlin
0

#1: det låter som tå riktigt bra goda gärningar tycker jag.

Audiatur et altera pars

lisette
0

min goda gärning för dagen är att jag lät sambon sova och plockade upp hundskiten som enligt våran deal är hans… ;)

altavista
0

ska laga en god middag

det är väl nå´tt, eller?

Faxlin
0

#3: det var snällt. Så en god gärning helt klart.

#4: Självklart är det en god gärning :-)

Audiatur et altera pars

precis
0

jag tycker att fyrverkerier är okej, OM de smälls av vid själva nyårsfirandet… i stora fina arrangemang, på offentlig plats, men… som det är just nu så smäller det spridda "provskjutningar" i alla villaområden, varje kvart, var tjugonde minut, o varje hel o halvtimme ända sedan dagen före julafton… allt mellan kl. 10 på förmiddan till ett-tiden på nätterna… och det börjar bli jävligt irriterande…

Inga goda gärningar för mig, förutom att jag ska strunta i att klaga på fyrverkerigalningarna… ska kolla på Dr.Strangelove med hörlurar inatt o rullgardinen nerdragen…

man märker att en tradition gått överstyr o blivit för mycket när inte ens en rådjursflock (som igårnatt stod o åt ur morsans fågelmatare) reagerar på smällarna eller ljusen på himlen… :(

mandymoo
0

Årets sista goda gärning måste då bli att jag imorse vid 7 tiden blev väkt av telefonen.. en väninna stog med bensinstopp… o jag åkte dit med tankad dunk o såg till att hon kom vidare till en mack för att tanka…

Jag ska skjutsa min stora dotter till tåget så hon slipper gå… och hjälpa den lilla locka håret *Ler*…. det blir det sista jag gör som hjälp till andra… vad jag vet just nu ialla fall… det är ju några timmar kvar än så *ler*

dreamiz
0

Igår fick Pärlan (råttjejen) nya råttkompisar! De sover sött tillsammans alla tre!

Jag har också bojkottat allt vad smällare o fyrverkerier heter.

Ska va hemma med djuren hela kvällen o natten o ta hand om dom. Hunden vet jag är rädd, men hoppas inte någon av de andra blir det.

precis
0

jag har en nyhet som inte är god, men som rör det vi diskuterat här ovan… jag skriver ett kort inlägg i min blog, så kan ni läsa om ni vill. Djurvänner som är väldigt känsliga av sig bör nog undvika att läsa det.

http://godanyheter.ifokus.se/Members/Blog.aspx?Login=precis