2007-01-05 Dagens goda gärning
Ja så var det dags att skvallra om era goda gärningar fr dagen. Vad har ni gjort, eller vad har någon annan gjort för er?
I dag har inte mycket hänt. Men igår var jag på husdjursmässan och där fick jag otrolig uppmuntran i slag av lite gåvor av mina vänner Veronica och Emma. Veronica köpte en underbar schäfervalps kalender till mig som jag fick i present och Emma köpte en stooor leksak till katterna och illrarna till mig som jag gick och önskade mig. Sedan blev det lite kattlådor och selar och sådant :-)
Och allt för att man har så goda vänner som vill förgylla ens dag. Tack för det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har uppfyllt en plikt, jag vet inte om det är en god gärning eller inte men en sten har lättat från mitt hjärta. När min dotter dog för ett och ett halvt år sedan hittade vi en lista på vilka hon ville skulle underrättas, psalmer, dikt i annonsen osv. (hon visste att hon inte hade så långt kvar). En av hennes vänner i England har jag inte lyckats spåra förrän idag. Jag mailade och fick genast ett svar med tack och deltagande. Det var jobbigt, men nu är det klart. Sen har jag gjort fläsk med löksås till middag, det tyckte gubben var en god gärning :)
JAadu, jag gick upp för 25 minuter sedan.. Så ingen har hunnit göra en god gärning inte ens jag heller. Möjligtvis iFokus som finns här för en!

#1: Beklagar sorgen samtidigt som jag förstår att det måste vara en lättnad när man äntligen får ett avslut liksom. Att du uppfyllt din dotters önskningar ser jag som en väldigt stor god gärning.
Att du sedan serverade gubben en middag han uppskattade var ytterligare en liten god gärning. ;-)
#2: Då var den goda gärningen två. Den första att du fick sova riktigt länge och den andra från iFokus som finns här och väntar på dig ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#3, Jag sov ju typ 2 timmar längre än vanligt så ja. iFokus är bäst!