Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettifokus
Läst 1220 ggr
Ulla
0

En viktig nyhet

Tänk att vi fått en sajt som heter Goda Nyheter! Det är väl en god nyhet om något.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Zara87
0

hehe, jepp det stämmer :D

KajsaM
0

Jajamänsan :P

Faxlin
0

Ja jag håller med. Det är en god nyhet. Och något vi väntat länge på. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Kunde inte bli bättre nyheter. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Rickard007
0

Om vi har några Goda Nyheter att bjuda på så JA :D

Faxlin
0

#5: Finns ju massor. Gäller bara att vinkla nyheterna rätt liksom. Även den sorgligaste kattastrofen kan bli en god nyhet med rätt vinkling.

Audiatur et altera pars

Rickard007
0

#6, Ja, DET KANSKE STÄMEMR!

Faxlin
0

#7: Klart det stämmer.

Audiatur et altera pars

Rickard007
0

#8, Bevisa ;)

Faxlin
0

#9:Välj ut en tragisk nyhet så ska jag vinkla om det. ;-)

Audiatur et altera pars

Rickard007
0

#10, Tsunamikatastrofen, World Trade Center, Hitler, Estonia - Ja listan kan göras lång.

Faxlin
0

#11: Okej, det är verkliga kattastrofer allihopa. Och mycket tragiska sådana. Men allt negativt har faktiskt en god baksida också. Och det ska jag bevisa nu.

Estonia: 
På kvällen 27 september 1994 lämnade Estonia Tallinn med totalt 996 passagerare och besättningsmedlemmar. Väderutsikterna talade om storm och våghöjder på mellan fem och sex meter.
Klockan 00.40 kapsejsade Estonia och sjönk snabbt. Enstaka vågor var nu så höga som tio meter och vinden stark.

Trots det hemska vädret och snabba haveriförloppet lyckas man ändå rädda 137 människor upp ur det kalla vattnet levande. Och 94 livlösa kroppar hittades. Mot alla odds har 137 människor överlevt något som var en fruktansvärd tragedi där allt talar för att ingen skulle ha överlevt.
Ytterligare är det anhöriga till 94 stycken som fick hem sina nära och kära och kunde ge dem en vanlig begravning.
Mitt i allt elende fanns det ändå en ljusglimt.

Audiatur et altera pars

Rickard007
0

#12, Jo men är det positivt att de bara lyckades rädda knappa 14 %?

Faxlin
0

#13: Än en gång beror det på hur man vinklar det. Så som du skriver det så är det negativt. Men om man vinklar det till att man trotts allt som var emot dem med väder och vind och haveriförloppets snabbhet så LYCKADES man rädda HELA 137 människor.

Då låter det genast mer positivt. Håller du inte med mig om det?
Vad säger ni andra? Hur tycker ni att skillnaden är beroende på vinklingen av texten?

Audiatur et altera pars

Tom
0

Rickard, jag tror att du inte riktigt har förstått sidans mening.

Meningen är att man ska se saker positivt och skriva om det här. Väljer man att se allting negativt kan man låta bli att skriva.

Det är inte upp till någon annan att bevisa att det finns positiva saker att skriva om.

Mvh

Tom

Solveig
0

Det är klart att det är positivt att de lyckades rädda en enda människa i ett sånt oväder. -typisk god nyhet.

Rickard007
0

#14,15 - Jag får väl bättra mig då ;)
Är ganska negativ person tror jag :P

Tom
0

#17, Det är rätta takter! =)

Tom