2007-01-08 Dagens goda gärning
Ännu en ny dag med Goda Nyheter iFokus. självklart hoppas jag på att få höra lite om de goda gärningar ni utför under dagen.
Själv är min goda nyhet att jag jagar mina barn för att de ska vakna så morgondagen inte blir för jobbig. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Pappa - För han gav oss pengar till mat! :D
Jag fick alla provsvar av min läkare idag och de visade att det inte är något större fel på mig. :)
Det var i alla fall en god nyhet för mig…
God gärning var det förstås inte - men det var i så fall pojkvännen som stod för den som skjutsade mig dit, och världens bästa läkare som tog så bra hand om mig… :)
Skogskatten,
Att du delade med dig utav en sådan god nyhet var också en väldigt god gärning. Många måste känna sig lättade och lite gladare av att det inte var någonting allvarligt med dig. :-)
Jag har lagat maten idag och varit och storhandlat på Lidl. Det är mina små goda gärningar idag.
Jag har börjat blivit lite mer försiktig med goda gärningar. Jag har märkt att om man gör alltför mycket för andra, blir man till slut bara utnyttjad och det är ingenting jag har lust med. Därför har jag begränsat minna goda gärningar till bara familjen och de närmaste vännerna. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson