Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettljus-i-mörkret
Läst 255 ggr
precis
0

Jamie Olivers Skolmat

Vad skönt att det kommer en uppföljningsserie på hans Skolmatsprojekt. Premiär på onsdag kl.21.00 på kanal5.

Jag tänkte på en annan tråd, där någon utmanade om att ta vilken dålig nyhet som helst, och att kunna vrida till den, så att det blev till en god nyhet:
Snabbmatsrestaurangen "Yalla, Yalla" just utanför min port har stängt. Trist för dom. Men det betyder att jag inte lockas äta där så ofta.

Och om jag trots allt skulle vilja ha en flottig kebab t.ex. så blir det en promenad på ca 800-900 m istället för 30-40m :)

Faxlin
0

haha, det var jag som sa att jag kunde vända den dåliga till något bra ;-)
Fast jag ser att du också är en hejare på det. Tänk vad mycket bättre med en längre promenad efter skräpmaten än tidigare.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mandymoo
0

Finns det inte något ordspråk som lyder i stil med… det finns inget ont som inte har något gott med sig… ;)

Faxlin
0

#2: den är sanningsenlig. Även om det ibland är svårt att hitta det. Speciellt om det gäller en själv.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

precis
0

och ikväll är det repris på sista avsnittet i den första serien Jamie Olivers School Kitchen…
Det ska bli intressant att se hur den nya serien är…

JimJ
0

Jamie Oliver är grym på att laga mat. Men han har ett hemskt temprament! Det gör dock bara programet roligare att se på. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

precis
0

#5 Jamie är lugn som en filbunke om man jämför med min favoritkock: Gordon Ramsey, från Hells Kitchen bl.a.

När jag bodde på Irland så missbrukade jag matlagningsTV, för det vräkte ner regn ;)
(Jag skulle vandra och fota/måla, men hade tyvärr bokat semester den hösten när det regnade som mest på över hundrafemti år… mer än 1800mm regn på tre månader… (tur i oturen att BBC Food fanns))