Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettljus-i-mörkret
Läst 1114 ggr
AndreasS
0

Fotograferat idag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag fått 2 timmars övningstillfälle med mitt fotograferande.

Under två dagar har räddningstjänst, ambulans, sjöräddningen och polisen haft samarbetsövningar.

Under gårdags kvällen och kvällen idag så har det vart samarbetsövning för räddningstjänst, ambulans, sjöräddningen och polisen i Västmanland. Övningarna hölls i Västerås vid tre olika platser med tre olika scenarion.

Första scenario hölls vid Notudden där scenariot var drunkningstillbud med en båt förlist med sju passagerare ombord.

Nästa scenario var en singelolycka med två personer fastklämda i bilen och den hölls i Mälarparksområdet.

Tredje och sista scenariot var brand i byggnad och hölls i Samhalls gamla lokaler på Björnövägen.

Bilder från övningarna finns här.
Har inte lagt upp alla bilder då jag tog runt 250 bilder.

Var även under eftermiddagen på en trafikolycka där två bilar hade frontalkrockat där tre personer fick föras med ambulans till sjukhus. olyckan hände inte långt ifrån där jag bor.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Anders 50
0

Det måste vara intressant att vara med på sådana övningar även om man bara fotar. Man lär ju få se hur man gör om man skulle hamna i en sådan situation själv.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AndreasS
0

Efter alla olyckor , bränder som jag vart på och fotat så lär jag veta det. Sen är det ett plus att jag har första hjälpen utbildning. Kan ju hända att man kommer först på plats någon gång så har man användning av den till räddningstjänst och ambulans kommer på plats.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Faxlin
0

Sådana där övningar är jätte intressanta. Jag var ofta med som "offer" när de hade stor övning på Sandö U-centrum. Oerhört intressant som sagt var.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars