Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: dagens-goda-gärning
Läst 472 ggr
Faxlin
0

2007-01-12 Dagens goda gärning

Ha ni gjort några goda gärningar under dagen så kan det passa bra att skriva det här.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mandymoo
0

Nja idag har jag inte hunnit med någon… men igår så fixade jag nyckeln från min dotterns ex tillbaka till henne - han ville ju inte lämna den.

Sen tog jag nattfodringen - känns lite tjatigt med den - men då jag gör det åt en vän o inte för att jag måste så tror jag nog jag tar det som en god gärning ;)

Faxlin
0

#1: Två riktigt bra goda gärningar tycker jag ;-)

Audiatur et altera pars

mosterMimmi
0

Jag var med en utsatt kvinna på hennes rättegång som stöd. Tog på mig det eftersom den som egentligen skulle vara med har fått problem med sitt hjärta. Det lilla man gör inom kvinnojouren betyder oerhört mycket för den som är utsatt.

KajsaM
0

#3 Det var en bra god gärning! :)

Faxlin
0

#3: Det var en riktigt fin god gärning.

Audiatur et altera pars

Rickard007
0

#3, Ska du verkligen ha bild på dig själv och sedan skriva att du är aktiv inom kvinnijouren. Är inte dte lite hemligstämplat sådär elr?

mosterMimmi
0

#6 Och om ingen ska veta att man är med går man ju inte med till rättegången där mannen är motpart. (Nu kom inte mannen idag.) Men vill männen djävlas så gör de det ändå, oavsett hur hemlig man försöker än vara. Sedan har vi ett säkerhetstänkande. vi gör inga hembesök och vi har låsta dörrar i vår lokal och polisen är medvetna om var vi finns och stöttar oss. Vi har fått gedigna självförsvarskurser så man försöker ju känna sig så trygg som möjligt. De våldsamma männen är ju oftast sådana så de prylar bara sin fru och inga andra. Sedan har vi faktiskt också män som är medlemmar och som finns i vår lokal ibland!

Alla män är inte våldsamma, men de som är våldsamma lyssnar och respekterar bara på andra män. Så normala och vettiga män behövs för att påtala hur fel det är att använda våld eller förtrycka någon annan!