Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: allt-annat
Läst 760 ggr
Tom
0

Pappa, kan jag få mera sprit?

ropade min treåriga dotter idag när hon druckit upp sin julmust.

Hon har uppenbart blandat ihop saker hon inte får dricka eftersom hon tidigare inte har fått dricka läsk. Nu när hon fick dricka julmust trodde hon att det var sprit.

Hoppas att hon inte ropar samma sak på dagis. det kan bli lite invecklat att förklara för fröknarna…

=)

Tom

Cattis
0

Haha!

Min kära mellandotter skämde ut mig då jag handlade inför nyårsafton förra året. Vi handlade två dagar i rad, då jag inte visste första dagen vad jag skulle ha.

"Jag tycker vi springer här jämt, varenda dag nästan. Måste du supa så mycket"

Tack för det. På de två dagarna köpte jag 1 flaska vin, 1 flaska champagne, 4 öl och 4 cider. Inte vidare mkt, men hon fick det ju att låta aningen värre. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

mosterMimmi
0

Tom!

Min sons gamla luttrade fröken sa så här: Jag kommer inte att tro på allt vad barnen berättar om vad som händer hemma om ni inte heller tror på allt vad barnen säger om skolan!

Jag har tänkt på det ibland- barn säger och använder konstiga ord helt fel ibland ju!

Faxlin
0

*Asg* Förlåt att jag skrattar. men det känns så väl igen när man har egna barn. ;-)
Både Toms och Cattis berättelser är klockrena.

Men Cattis kan tänka mig att det kändes lite kymigt ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

CBA
0

Min äldsta hade precis lärt sig läsa och var över en helg hos sin mormor som han är ibland. Dom var och handlade och han fick en flaska Sprite som han var väldigt sugen på men som han skulle spara till maten hemma hos henne. Innan de åkte hem med bussen så tog de en sväng in på bolaget för att handla lite vin och när de står i kassan utropar han - Äntligen kan vi åka hem och dricka lite sprit!! :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Qabang
0

Hahaha, här fick jag mig allt ett gott skratt!

StefanW
0

Ja, säg den småbarns förälder som inte fått roliga kommentarer vid fel tillfälle…………..efteråt kan man le åt det.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

JimJ
0

haha, ungar ska man aldrig ta med sig till systemet. Julia följde med mig en gång. Jag visste inte riktigt vad jag ville ha att dricka, så vi gick runt rätt länge och tittade. Julia höll mig i handen, men stannade plötsligt och drog mig bakåt. Hon pekade på en hög med öl,

- "Jiiiim, kan du inte köpa sånna där öl, som jag också tycker om"
- "Snääääälla"

haha, ni må tro att folk glodde. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

reddie
0

Ha ha, som dagisfröken måste jag meddela att man får höra mycket tokigheter som händer i hemmet. Det mesta tas dock med en klackspark. Efter ett sommarlov säger en pojke på 5 år vid lunchen "skål, då går vi in i dimman då"

Maja
0

Jag kommer inte ihåg det själv, men min mamma har berättat det.. När jag var 4 år så ville jag försöka läsa allt jag hittade.. Men båda föräldrarna som lärare så började jag läsa när jag var liten.. ;) Så när jag och min mamma var på systemet för att köpa en flaska vin till henne och min pappa så hade hon bara sagt "Jag ska ha en Rioja (om det nu stavas så.. ;))" och jag hade gått runt där tillsammans med min mamma när jag helt plötsligt hade stannat och sagt - högt och tydligt - Mamma häääär är Rioja!! Då kom en kille som arbetade på systemet fram och tittade på mig.. Till min mamma sa han "Oj, det var mig en läskunning unge.."

Frågan är bara om han trodde på det eller om han trodde att jag kände igen det.. ;P

Min syster följde tydligen med min pappa till ICA eller någon annan liknande affär när hon var runt 5-6 år.. Då hade hon tydligen sagt "Pappa kan inte jag få en såååån?! Jag vill ha en sån!!" i kassan och pekade på kondomerna.. Hahaha.. ;) Min pappa blev generad.. ;) "Umm.. Ehh.. Nej, det är du allt för liten för, tyst..", min syster sa "Men jag VILL ha dem!!".. ;) Inte lätt att vara pappa då.. ;)

Qabang
0

#9 Jag var med om nästan samma sak som din syster när jag var liten. Jag trode kondomerna var tuggummi (dem såldes enskilda, ej i paket), så jag tog några och sa - Mamma dessa vill jag ha också, vi kan dela på dem. Haha.

CBA
0

Min minsta syster gick på något som hette då kyrkans barntimmar en gång i veckan. Det är ungefär som dagens öppna förskola dit man kan gå med barnen innan de börjar på dagis.

I alla fall…under dagens mellanmål höjer hon glaset och säger - Skål ta mig fan!! och sveper det hon har i glaset. Min styvmamma som var med henne letade febrilt efter falluckan i golvet för hon ville bara sjunka genom golvet.

Appropå kondomer…

Jag och min andra lillasysten var till affären för att handla vårat lördagsgodis…hon var väl runt 4 år och jag var runt 11 år.
Medans vi står i kön för att väga och betala vårat godis ser hon kondompaketen som hänger vid varubandet. Något fick hennes uppmärksamhet med dom och stog länge och väl och stirrade på paketen tills hon tillslut bara var tvungen att fråga mig högljutt - VAD ÄR DEEET??? och pekade jätte duktigt.

Folk i kön började ju så klart fnissa och såg ut som att de tänkte - Nu ska vi se hur hon klara sig ur detta!
Jag var beredd att lämna godiset och gå ut ur affären för det var fruktansvärt pinsamt kommer jag ihåg.

Ytterligare en historia som min mor har berättat för mig…

Jag var 5 år och hade precis börjat lära mig läsa och skriva, mamma och jag satt på pendeltåget påväg till min mormor. Det regnade ute och mycket folk i vagnen så rutorna immade igen och jag började öva mig på min nyfunna kunskap.
Mamma satt och läste en tidning och jag hojtade till med jämna mellanrum - Mamma vad står det ? och hon läste och svarade.

Efter några gånger började min mammas intresse svalna lite…

- Mamma vad står det nu då ?
- Jag vet inte!
- Ja men mamma VAD STÅÅÅÅR DET ???
Mamma trött på tjatet tittar upp och förstår varför passagerarna vid samma säte sitter och fnissar…jag hade skrivit K*K (ni vet…ett fult könsord).
*mamma i panik fort dit med handen och suddade*       
- Vart har du sett det ordet?
- På tåget !

Maja
0

#10 - Haha.. Ville din mamma dela då? ;P

#11 - Hahahaha.. ;) Inte lätt att ha och göra med små barn hela tiden.. ;)

__iE
0

hahhaha, sitter här o skrattar åt allt tok som ni/andra har gjort ^^

lisette
0

cba. din yngsta systers skål var ju bara för himla bra alltså… hur gammal är man i kyrkans barntimmar? 4-5 va?

Nettan
0

Min dotter har traskat hem till grannen och sagt till henne "min mamma har varit elak mot min pappa och fått flytta till ett eget hus."

När jag ringde henne typ 2 veckor senare så frågade hon "vart bor du nu?" Jag svarade lite utdraget att "tvärs över dig". Medans tänkte jag att hon är nog bra knäpp i huvudet trots allt. Hon berättade då att min dotter mycket trovärdigt dragit den historien för henne. Hon hade suttit i två veckor och oroat sig över vad jag skulle ha gjort för dumt mot min make. Kan tillägga att vi inte ens hade varit osams under den tiden. Dottern fick bara för sig (när alla grannar separerade) att det skulle vara trevligt med två hus.

Hon har även försökt att sälja sin pappa till dagmamman för 1 kr. Hon sa att "han är sååå jobbig". Dagmamman gick med på köpet, dottern hade dock kravet på att hon skulle få tillbaka honom ifall hon saknade honom utan att behöva ge tillbaka kronan. ;-)

Alex
0

Haha det här var allt rolig läsning! ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

CBA
0

#14 Ja man är nog nått sånt :o)

Tom
0

Haha, nu har jag fått tillbaka ett gäng goda skratt. Tack för alla era tokigheter! =)

Tom

Niklas
0

När Emmy var liten sa hon på morgonsamlingen på dagis en gång:

- Min mamma slår mig varje dag med en yxa.

Vänliga hälsningar 

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Faxlin
0

haha, jag det må ju varit rätt så lätt att genomskåda i alla fall :-)
Borde synas om man blir slagen med en yxa :-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Detta fick jag berättat för mig av min mamma.

När jag var liten så följde jag med min mamma till försäkringskassan. Jag hade väl fattat så mycket att det var med sjukdom att göra. Men inte mer. Hade dessutom stora problem med sj-ljudet. Resultatet blev således :

Vi kommer in på försäkringskassan, min mamma ställer sig i kön med mig vid handen. Plötsligt så utbrister jag i högt tonläge, på gränsen till skrik sade min mamma.

-Mamma, mamma, är det här alla kukar (sjuka) går?

Japp, en mycket rodnande mamma blev resultatet.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

CBA
0

Vi trodde i vår enfald att vi skulle kunna komma undan att betala tv avgift och gjorde så under flera år…tills tv pejlingen knackade på dörren och våran äldsta son som då var 4 år öppnade dörren.

- Hejsan, har du mamma eler pappa hemma?
- PAAAAPPAAAAA det står en man med pinnar på ryggen och vill prata med dig!
*pappa kommer till dörren*
- Hejsan, vi utför tv-pejling och undrar om ni har en tv ?
*sonen snusförnuftigt och stolt*
- Vi har en jätte stor tv…vill du se ??!!

Det var bara att tacka och ta emot anmälan om tv innehav *skratt*

Så nu mera betalar vi tvavgiften :o/

MariannE11
0

jag har en en bekant vars barn kallar must för tomtejuice….gulligt tycker jag….Glad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

JimJ
0

Marianne, vart har han fått det ifrån? :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
0

Min ena son kallade alltid julmusten för Tomtedricka när han var liten.

Audiatur et altera pars

mosterMimmi
0

Heter inte julmust Tomtebrus i Norge?

CBA
0

#26 Jo jag har för mig det :o)

myriis
0

Min kompis lillasyrra kan inte säga tomten, så hon säger "tönten" XD

CBA
0

#28 Det kallade min ena lillsyrra tomten oxå :o)

Vi hade en sommarstuga på Åland när jag var liten. Till stugan hörde även en badvik med ett återkommande svanpar som vi kallade för herr och fru svan.

Men min minsta syster hade lite problem med uttalet när hon skulle säga fru svan och det blev fy faan *ler*

Mannas
0

Min kompis har ridskola och nu när lektionerna startade efter julen så berättade en liten tjej vad hon fått i julklapp.Hon berättade stolt att hon fått en "bröstkorv" ???Kopisen frågade va?Förstod inte alls vad tjejen menade,sen visade det sej att "bröstkorven" var en säkerhetsväst.Föräldrarna hade förklarat att västen var för att skydda bröstkorgen och tjejen tyckte att dom pratade om bröstkorv,så hon trodde att det hette så   :)

Rickard007
0

#0, Du sa att det kunde bli lite svårt att förklara för fröknarna….

Jag kommer inte ihåg hur jag fick  höra det men det var iaf en mamma som skämtade emd sitt barn och sa: - Nu får du dar upp byxorna annars suger mamma snoppen. Hon höll på att dammsuga.
Sen på dagis sa den lilla killen när han var på toa: - Nu får ja dra upp byxorna annars suger mamma snoppen.

Fröknarna blev lite häpna.

[tiiia]
0

haha ni förstår inte hur mycket jag har suttit och skrattat här nu. Ni har räddat en hel vecka för mig tror jag, för jag kan verkligen inte sluta le :)

Elisabeth-J
0

#7   Jim… ska berätta vad du sade när du var ett år! Jims pappa brukade dricka en "bärs" till maten. Vi skulle till en stor matbutik i Mariefred där vi bodde då. När vi närmar oss läsken säger Jim  - Köpa bärs! sen upprepade han det flera gånger och till slut skriker och gråter han högt i butiken -KÖPA BÄRS!!! ja det var pinsamt, en ettåring som trodde läsk hette bärs och blev sååå ledsen :(  Det slutade med att jag hittade en nalle och gav honom så blev han tyst och nöjd igen. Det här var några dagar innan jul så det var mycket folk därinne som tittade på oss.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Rickard007
0

#33, Haha pinsamt ;)

Tom
0

#3, haha, farligt att ha någon här inne på iFokus som kan skvallra om ens dumheter ;-)

Tom

Faxlin
0

haha, det kan ha sina nackdelar att ha folk man känner här. Men oftast är det bara roliga saker som berättas i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars