Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: allt-annat
Läst 360 ggr
JimJ
0

Början på någonting nytt

Äntligen ska jag få börja på en form av sysselsättning. Det är försörjnings-stöd som har placerat mig på något som kallas för Arbetsdax. Jag har stått på kö i hela 3 månader för att få komma in.

Arbetsdax kommer hjälpa mig att få praktik, har man sedan tur, får man anställning hos de man praktiserar hos. Så jag ska verkligen ge gärnet nu. :-)

Jag har gått hemma i många månader utan att ha någonting att göra om dagarna. Det ska bli så skönt att äntligen ha någonting att fördriva tiden med. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Elisabeth-J
0

Vad roligt Jim!
Lycka till och hoppas det leder till ett arbete, jag håller tummarna!
Verkligen en god nyhet!
Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Faxlin
0

Vad roligt för dig, hoppas att du kan få ett jobb genom denna åtgärd nu då. Som det var förrut med åtgärderna så var det liksom bara ett förvaringsställe.
Håller tummara för att du får ett riktigt jobb.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Jätteskoj. Hoppas att det leder till att du får ett jobb efter praktiken.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Solveig
0

Gratis Jim! Vad ska du jobba med?

Niklas
0

Härligt, jag ska också hålla tummarna för att det går bra.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

johan
0

Grattis!

Av den bild jag har av dig från iFokus så tycker jag du har en skön personlighet och en vinnande stil, så jag är övertygad om att du kommer göra succé så fort du hittar rätt ställe!

// Johan

Mvh // Johan

JimJ
0

#1 Tack Mamma. :-)

#2 Åsa, det här kallar dom tydligen för rehablitering. Jag har ingen aning om varför.

#3 Ja, praktik blir det ju iaf. Men får jag inte ut någonting utav det, då börjar jag plugga istället. Men praktik ger erfarenhet och meriter. Erfarenhet och meriter ger ju jobb och har större värde än betyg. Så det ser lovande ut iaf. :-)

#4 Det vet jag inte ännu. Men förhoppningsvis blir det inom Eskilstuna Kurriren eller Folket som skribent eller liknande. Fungerar det inte med praktikplats på de ställena, då får det bli inom bygg-branchen villket jag också är intresserad utav i de flesta ämnen. :-)

#5 Tack Niklas!

#6 Tack Johan! Ja, bara jag hittar det rätta så kommer allting gå underbart smidigt. :-)

Jag ska gå på enskilda samtal en gång i veckan på arbetsdax och prata med en tant om min personlighet, egenskaper och funderingar. Jag har aldrig riktigt tänkt på hur jag är som person eller vad jag har för egenskaper förut, så det kunde ju vara bra att öka sitt självförtroende lite genom att prata om det. Men när jag sedan känner mig redo, får jag börja praktisera på önskad plats. Idag har jag möte igen och jag känner mig redan redo att påbörja någonting nytt. Men jag ska ändå gå på iaf två möten till, det skadar ju inte att vara fullt peppad innan man börjar praktisera. Desutom känns det bra att få prata ut lite med någon som man int känner. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

StefanW
0

Grattis och lycka till! Hoppas att du kommer till en bra arbetsplats!

Stefan - Modellbyggare

JimJ
0

Tack Stefan W. Det bästa är ju att om jag känner att jag inte trivs på den arbetsplatsen jag valt, får jag välja en ny. Därför skriver vi bara kontrakt med företagen 2 veckor åt gången. Men mer än 2 veckor kommer jag att gå även om jag inte trivs. 
Det tar ju en stund att anpassa sig också. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson