En hel fri dag
Vaknade och klockradion hade inte ringt. Klockan stod på 8.30 och jag har första skolkörningen kl 7.35. Snabbt upp och ringde växel och talade om att jag missat två körningar. Fick till svar att jag hade inga körningar över huvudtaget idag. Konstigt tyckte jag. Fick svaret har du verkligen körningar på en söndag!!!Blev det sent igår. Gå och lägg dig du och sov en stund till. Vilken härlig nyhet - en hel dag ledig till!
haha, det kunde ju inte bli bättre. Härligt med söndagar va? :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Snacka om att brinna för sitt jobb!
Härligt!
Det var värre den dan jag vaknade 7.15 o trodde det var söndag innan jag kom på att det var måndag o jag skulle börja jobba en kvart senare… Jag hann inte förstås…

haha, vad underbart Leffe.
Lite som när min gubbe rusar upp. Springer till telefonen ringer jobbet. Rabblar att han försovit sig (till telefonsvararen) men är på väg.
Springer in i sovrummet igen, svär över dumma klockradion och allt annat han bara kan komma på.
jag försöker hojta på honom att det liksom inte var någon panik. Han bara fräser åt mig att vara tyst, han hinner inte lyssna på mig nu.
Och så försvinenr han ut i hallen och iväg till jobbet.
Jag ligger kvar och undrar om jag ska springa efter och skrika, det är lördag.
Men han har ju inte tid att lyssna. Lägger mig ner tittar lite på klockradion. En och en halvtimme senare kommer han hem.
Lite generad kommer han in i sovrummet och säger:
-Det var det du försökte säga va? Att det är lördag? Och att jag är ledig.
-Mmm
-Ska ta mig tid och lyssna nästa gång sa han bara innan han kröp ner under täcket igen.
Jaja, jag fick mig ett gott skratt i alla fall. Likaså hans arbetskamrater som hör hans hysteriska meddelande på telefonsvararen på måndagmorgon. Då han faktiskt inte försov sig utan kom i tid.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja det är något liknande fast värre, min lilla tavla är ju ingen tavla jämfört din gubbes

#5: haha, fast det var små roligt ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars