En anorlunda fredag.
Måste berätta om vår trevliga dag vi har haft idag.
Det började med att vi försov oss från skolan, så både Julia och Lukas fick vara hemma. Julia blev självklart lite sur, därför muntrade jag upp henne med att göra pannkaka till frukost med grädde, sirap och glass. Efter det ställde vi oss och gjorde en chocklad-socker-kaka. Den glömde vi dock bort när den stod i ugnen då vi sjöng Singstar, botten blev bränd, men när man srödde på med lite vanlij-socker, blev den himelsk god. :-)
Efter maten och socker-kakan lade vi oss alla på soffan, gosade några timmar och tittade på Disney Channel. Sen blev det dags för ännu en fest när jag kom på att vi hade en hel påse med bacon-chips kvar i skafferiet.
Vid sju tiden öppnade vi 3st stora påsar med godis och hällde upp i en skål. Det är inte mycket godis kvar. :-)
Lukas var helt överlycklig. En sådan här dag har han aldrig varit med om tidigare. Godis, chips, pannkakor och Disney Channel. Allt på samma dag. Jag har nog aldrig sett honom så glad förut. :-)
Vid 21:00 blev Lukas trött och ville sova. Så vi gjorde honom sällskap så han inte skulle få sova ensam. Han slocknade nästan direkt. Men Julia var ju inte trött alls. Hon ville upp så fort han hade sommnat. Jag satte mig vid datorn och hon gick på toaletten. Hon var borta en bra stund så jag tänkte att hon säkert sitter och skiter. Men rätt som det är, kommer hon springades ut och ger mig hundra pussar. Hon började skratta så hon nästan kissade på sig och jag undrade vad det var med henne. Hon bad mig titta i spegeln. Fy villken syn. Hon hade ju smetat in sinna läppar med läpp-stift så det såg ut som om en tant hade pussat mig i hela ansiktet. :-)
Men nu ligger även hon och sussar gott på en madrass som jag tog in till vardagsrummet. :-)
Kan en fredag bli så mycket bättre?
Vi brukar ha små-fester som denna på fredagarna. Men aldrig brukar det gå så lyckat som just idag. Desutom brukar man känna sig extremt trött på små-ungar redan på eftermiddagen. Men idag har allting bara varit lugnt och ingen har bråkat. Den här fredagen känner jag mig lite ledssen att ungarna somnade så tidigt. :-)
Jag hoppas ni alla har haft en lika bra dag som jag har haft idag. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Mmm va mysigt:)
Jag saknar mina barn så jag blir alldeles tårögd hnu bara för det..Men jag kommer ju att kunna pussa på dem igen i morgon.

Låter som en helt underbar fredag. Min var nog inte riktigt lika fin så där hundra procentigt. Men nästan ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JIM J
Med Den rätta hjärtevärmen!