2007-02-16 Dagens goda gärning
Japp har ni gjort någon god gärning idag?
själv gick jag ett par kilometer med feber till byn för att följa med en tjej och kolla på en lägenhet då hon ville ha råd och höra lite vad jag tyckte.
Det var ingen stor men ändock en liten god gärning :-)
Nu vill jag höra om era.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Nää.. det har jag nog inte..
Men två dagar i efterskott kan jag berätta att min bror var lite hjälte i onsdags. En lastbilschaffis som körde en tankbil genade över rabatten vid Max i Barkarby och lyckades få hål i tanken. Min storebror handlade snabbt och körde framför lastbilen och stannade chaffisen och ringde 112.
Efter en stund var polis och brandbil på plats för att sanera oljan som läckt ut. Storebror hade dock redan börjat sanera med saneringsmedel (vet inte riktigt vart det kom ifrån). Dock var de där brandmännen väldigt nonchalanta. Inte ett ord om "bra jobbat" eller någonting. Och på Max fick inte min bror eller hans sambo ens en gratis hamburgare XD Men det var bra gjort =)

Vad dåligt att han inte ens kunde få ett tack eller något. Hmm, uselt gjort tycker jag.
Men jag håller med dig. Det var verkligen en god gärning din bror gjorde. Och en stor sådan också.
Jag sänder en klapp på ryggen och ett stort tack till honom för att han hjälpte till.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Mycket goda gärningar, både personligt och för miljön