Min första laptop
Jag är super lycklig. För mig är denna dag helt underbar. jag har fått min första laptop. Nu har jag varit borta från iFokus en hel kväll. Bara suttit och fixat med laptoppen, lagt in lite program som man bara måste ha. Och självklart hunnit med att skriva några artiklar. Rätt skönt att kunna skriva dem på fler ställen än framför den stationära datorn måste jag säga.
Med mitt ryggproblem har tiden vid iFokus ställt till en hel del bekymmer. Nu kan jag altinera mina platser som jag skriver på.
Än så länge inget internet på den. men det kommer och då, då kommer livet leka. ;-)
Ville bara dela med mig lite.
Mvh en glad Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vad roligt för dig! Klarar du dig utan mus, det gör inte jag. Jag ser de yngre "snurra" iväg snabbt, men än så länge tar det en evighet för mig.

HÄRLIGT!

#1: haha, det är rena pinan utan mus. Jag är bara så dålig på det där med fingrarna och tutchpadden har jag kommit på. ;-)
Får kanske kolla efter en mus.
#2: Ja, visst är det. Helt underbart. Bästa gåvan jag fått om man bortser från mina djur.
Audiatur et altera pars

Japp idag har min laptop fått sällskap. Av en ny mus, en väska och snart trådlöst internet :-)
Audiatur et altera pars

Det är bara till att gratulera! Tycker också att det är lättare med mus än med tutchpadden (vana?) Trådlöst är inte dumt det heller!
Stefan - Modellbyggare
Grattis! Då kan du snart sitta precis vart som helst snart då. ;)
Tänk bara på att skydda ditt trådlösa internet.. Så ingen granne kommer och snikar av dig. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Nu kan du sitta på toa och läsa vilken tidning du vill :-)

"7: haha, det användningsområdet hade jag inte tänkt på :-)
Audiatur et altera pars

haha åsa, du kommer ju aldrig att kunna slita dig härifrån nu… ;)
tycker att det är skönare att sitta framför den staionära datorn när man ska jobba, man får sitta ifred och sitta riktigt och inga störande saker omkring.
Men laptopen är väldigt bra att ha i bilen för dokumentation och dyligt+ att man kan ansluta till nätet om man hittar ett oskyddat nätverk (bibliotek bla) om man skulle behöva det

#11: problemet med mig är att jag har fel på ryggen. Ofta fastnade jag vid iFokus tills ryggen höll på att falla sönder. sedan satte jag mig i fotöljen skrev artiklar på papper som jag sedan ska skriva in i datorn för att få ut på någon av de sajter jag jobbar på. Resultatet. Lååångt mellan artikeln skrevs på papper tills jag orkade skriva den en gång till på datorn.
Nu slipper jag det. Nu kan jag skriva dessa i laptopen istället. ;-)
Superbra för mig.
Audiatur et altera pars
Jag älskar min laptop…
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.