2007-03-17 Dagens goda gärning..
..vore att skippa denna supertråkiga dagliga fråga. Är det en god gärning att hjälpa någon? Nej, det är ett normalt beteende anser jag och inget att skriva hem om. Punkt slut.

Jag tycker att tråden är bra för det är så mycket negativt och tråkigt kring många människor och det här lyfter fram det positiva som finns men som man många gånger bara tar för givet och inte ser det som dagens goda gärning.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Själv ägnar jag hela dagen till att anordna en inspirations-helg i juni med medium, artister och mycket annat trevligt och roligt. Helgen är till förmån till de hemlösa.
Elisabeth
Tycker också att det är en bra tråd….en god gärning behöver inte vara något stort, bara att förgylla någons dag kan vara en väldigt god gärning, eller bara en jag tycker om dig kram räcker för att förgylla en annan människa liv. Tycker inte att det behöver vara något speciellt för att det ska räknas som en god gärning :)
Kram på er alla

#3 Håller med fullständigt! Det är ju så mycket i vardagen som handlar om en god gärning, men vi glömmer det så lätt för att det tas för givet.
Elisabeth
Precis…varför göra något stort av det när det inte behövs. Det är dom små tingen som räknas. Man kan vara ledsen och någon som man bryr sig om kommer och ger en kram och säger -det ordnar sig. För mig är det en väldigt god gärning =)

Trist Cartman att du inte ser anledningen till att denna tråd finns. För mig som startade detta är den tänkt som ett sätt att visa att även små saker man gör för varandra och sig själv faktiskt kan gå under benämningen en god gärning. En god gräning behöver inte innebära att man skänkt sin njure till en vilt främmande människa. det kan vara att man unnade sig ett bad. Något som annars man inte tar sig tid till. Det kan för en själv vara en god gärning. Som för någon annan kan vara något helt vanligt.
Det skiljer sig mellan individerna. Och bara att uplysa varandra om dessa saker kan vara skojigt.
ett sätt att se det goda, och fokusera på det istället för att sätta fokus på det som är tråkigt.
Mvh ÅsaF medarbetare
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
tycker att detta är en himla bra tråd, klart att man sla upplysa om goda gärningar även om det bara är en lliten gärning.. jätte bra att lyfta fram sånt.. =D
Jasså nu är ni här?? Vad glad jag blir =)
ja svänger här förbi mellan varven =D
Undrar när Åsa ska komma och spöka för oss? Hon kommer säkert ut när en annan har lagt sig ;)
ja hon har inte vart här på hela dan…
Duger jag? Buuu….
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Bra Alex ut och skräm henne…hon måste ha gått upp i rök, för så här länge brukar inte hon klara sig utan HIF =)
hon hade problem att komma in på hif i gårkväll.. va tvungen o kolla var hon va på msn.. =D
Tyckte väl jag också att det var konstigt