Dagens hjälte=
..-Jag..
Jag ska berätta:
Var ute och promenerade med en med jobbet och plöttsligt ser jag några killar i övre tonåren tända på staketet och fältet intill järva fältet på kollonilotterna!!!!
-Jag ropar och undrar vad 17 de gör, samtidigt som de springer!
-Jag haffar en trevlig invandrar familj och med gester och tydlighet förklarar jag vad som hänt!
-Mannen rusar efter , sedan försöker resterande familj släcka elden!!!
-Nu vid detta lag när jag ringer larm centralen så är elden redan utom kontroll!!!!
-Jag berättar vad som hänt och adress, efter 7 minuter kommer stooora brandbilen i illfart, (då var det rejält övertänt!)
Tänkte på det nu i efterhand, att om inte jag (låter lite malligt..he he) hade ringt hade nog ingen reagerat eftersom det lika gärna kunde handlat om att någon eldat skräp vid kollonilotterna.
-Ja ja dagens goda nyhet är iaf att inte elden han spridas nämnvärt!

Tur för dom som har kolonilotterna då. Du borde fått en blomma för din rådighet. *ler*

hi hi ja varför inte, nä faktist ska familjen ha den största äran eftersom de stannade kvar tills brandbilen kom tillochmed.

Vad roligt att höra. En god nyhet ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det var ju bra att du fick någorlunda stopp på detta, det kunde ha slutat illa. Fick du tag i dom?

dagen ros till dig Linda!

He he tackar;)
Skickar också en stor ros..tänk om det fanns fler som du 
japp här får du en till ros =)
Bra jobbat Linda!
Det behövs fler som agerar när det händer någonting. Det är tyvärr allt för vanligt att alla bara tittar på och tror att någon ANNAN ska göra någonting.
All heder åt dig!
Tom