Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 226 ggr
mandymoo
0

Fick en tid...

Ja egentligen är det ju ingen god nyhet att min lilla dotter är sjuk - igen! Men efter att ha försökt få en sen tid när jag väl kom hem, hos husläkaren (vilket ju var väl ptimistiskt en fredag.. ) vilket vi ju självklart inte fick… sen till akuten som sa nej sånt tar inte vi - gå till husläkarakuten… som inte heller hade någon tid när jag gick dit - dom var överbokade. Men när hon såg dottern så fick vi till slut deras sista tid 19.45 ikväll….  så DET kände jag var en jätte god nyhet. För jag trodde inte att vi skulle kunna få en tid utan bli hemskickade för att komma tillbaka imorgon.

Så jag tar ut det bra i detta o gör till min goda nyhet idag *ler*

Faxlin
0

Men det är ju exakt sådant denna sajt handlar om bland annat. Att kunna se det goda i det onda. Det tråkiga är ju självklart att hon är sjuk och behöver en läkartid. Det goda är att ni i alla fall fick en läkartid. Hoppas att ni får hjälp också nu så att hon blir frisk.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

mandymoo
0

Ja det är ju lite konst i det hela ibland .. att se just det goda i vissa situationer *ler*…

Men nu ska vi snart åka iväg till akuten igen.

Faxlin
0

Håller tummarna för att det går bra.

Audiatur et altera pars

mandymoo
0

Det gick bra… ja vi slapp vänta *ler*… tänk er att komma till akuten o komma in till läkaren på tid… det ni är goda nyheter ;)

Sen så tog dom prover - flera flera den här gången. Hon får starkare medicin o om det kommer tillbaka igen så är det nog dags att prata om att ta bort mandlarna… men det ska vi ju hoppas hon slipper…

Men väldigt goda nyheter var då att vi slapp vänta o att läkaren skrev ut starkare medicin den här gången… vi hade nämligen turen att få samma läkare som första gången o han noterade direkt att hon varit lite ofta för halsen sista tiden …

Skönt med uppmärksamma läkare

JimJ
0

En sak folk har berättat för mig, är att om man är på akuten, men dom vägrar ta imot dig eller sätter dig på lång kö. Säg åt ungen att börja gall-skrika. Då kommer flera läkare springandes och tar in dig direkt! :-)

Men ni hade ju tur att slippa vänta i villket som. Hoppas flickan kryar på sig snabbt och att någonting som det här inte händer igen. :-)

Önskar dig allt gott.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
0

#4: Skönt att det gick bra.

#5:Ohh, du är tillbaka. Vad underbart. Vi har saknat dig här.
Jag ringer dig senare.
Kram

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

#¤ skönt att d gick bra o att d va samma läkare.. hoppas d löser sig för din dotter…

Lotta
0

Stackars liten…men vad skönt att du fick komma in så fort ,för jag vet hur jobbigt det kan vara att sitta där uppe timme efter timme med ett sjukt barn. Hoppas hon kryar på sig snabbt nu när hon fått starkare medecin =)