Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 341 ggr
Malin-A
0

Snart Midsommar!

ja nu när vi läst lite om midsommar i alla fina artiklar Åsa lagt ut så tänkte jag höra med er alla vad ni ska göra på midsommar? inte alla som äter sill o potatis kanske?

jag o killen ska iaf hem till mamma på midsommarafton och äta god mat, dvs. sill o potatis, gräddfil o gräslök. sen på kvällen blir det nog ner till stan en sväng och kolla läget =) vi har inga speciella traditioner mer än att äta o så tillsamans..

zeretki
0

Jag postar den här också…

Så här firar jag och min familj! Jag är den lilla blond i mitten…

http://www.youtube.com/watch?v=8I5BGsK5ZAU

JimJ
0

Jag hoppas jag slipper äta sill och potäter i midsommar. Helst vill jag vara på gården, grilla med familj, släkt och vänner. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
0

Vi firar i lugn och ro med barnen. Äter något gott. Spelar spel ihop. Vid fint väder spelar vi krocket och Boul ute. Annars något familjespel inne. Ingen dator och ingen tv i alla fall :-)
Annars är midsommar inget speciellt egentligen. Vi umgås i familjen och trivs. Ibland tar vi barnen och går till majstången som de har i byn. Där har de lite fiskedamm för barnen och lotterier och sådant. Lite stånd med saker och allmännna insamlingar för att förbättra i byn.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JimJ
0

#3 Vad mysigt det låter.

Jag vill fira midsommar med Åsa! :-)

Faxlin
0

#4: haha, du är så välkommen hit, det vet du ju. När du vill. Hojta till så hämtar jag dig på stationen. Illrar och allt har jag ju vet du ;-)

Audiatur et altera pars

JimJ
0

:-O Försöker du locka mig med illrarna? :-)

Men det fungerar ju också. Jag är så himla sugen på att få se en iller på riktigt. Har ju aldrig sett någon, utom på TV. :-)

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, visste väl att det skulle funka att locka med mina pälsar. hihi

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

illersjukan har ju Åa redan smittat mig med =D haha…

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8: Det verkar vara en sjuka som smittar i alla fall ;-)

Audiatur et altera pars

Elisabeth-J
0

Här blir det sill, potatis, grillat och jordgubbstårta med mycket grädde tillsammans med familj och vänner. Det blir att spela kubb, dart och badminton =)  Så Jim! sill o potäter blir det, men sen ska vi ha skoj, bada i sjön ska vi göra både du och jag!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Malin-A
0

#10 härligt d låter… =D

Lotta
0

Vi ska ha en fest med grannar och en massa vänner på våran nybyggda altan. Äta sill och potatis på dagen, också en grillning på kvällen. Har man tur kanske man får en och annan cider också ;)

Faxlin
0

ohh, kan du smsa en cider eller två åt mig Lotta? Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Jag får sitta själv på kvällen. Gubben min ska åka och spela. Är ju dansbandsmusiker och dom har ju nästan alltid jobb en sådan här dag. Dottern ska åka bort på fest.

RubHel
0

Jag har ingen aning om vad jag ska göra på midsommar. Mamma, pappa, mormor och morfar ska upp till Furuvik till farmor och farfar och fira. Jag får följa med men jag vet inte om jag vill.. Har ju min häst att ta hand om. Har knappt varit där känns det som, så det känns elakt att hela tiden låta henne stå. Inte för att jag tror hon har något emot det eftersom hon går ute dygnet runt i en gigantisk hage med massor av gräs :P

Lotta
0

Ska bli…sms kommer vid 14 tiden på midsommarafton ;)