Ängla vakt :)
Min hund Ronja var bara 8.5 veckor då det hände. Ronja var, precis som alla valpar nyfiken och testade risker. Men en dag gick hon för långt…
Hon gick ut på en svag och smal planka. Och under henne fanns det bara ett stup, rakt ner hela 3,5 meter! Det är väldigt högt för en människa. Men för en valp som bara är 15cm stor är det otroligt långt ner! Det var min pappa som först upptäckte henne där ute. Så han var tvungen att ropa på mig för att jag skulle kalla in henne. (han kan ju inte det) Och precis då jag kom fram… Hoppade hon rakt ner! Jag fick världens chock och rusade ner till henne så fort det gick. "Kanske hade hon brutit benet? Kanske hade hon slått sig och fått hjärn skakning eller värre!?" Det var frågor som rusade igenom mitt huvud för det tillfället. Och då jag kom ner där hon var. Såg jag en liten och omskakad liten valp som kommer mot mig. Och hoppar upp i min famn. Jag kände igenom henne och hon var faktiskt inte skadad! Ronja hade haft riktigt ängla vakt enligt mig. Men för säkerhets skull åkte vi till veterinären så att de kunde kolla om hon hade några andra skador. Och nej, det hade hon inte!
Ronja hade verkligen haft ängla vakt!
Mvh Emelie 

Underbar att höra att det finns så lyckliga historier. Det där var något som hade kunnat sluta hur illa som helst. Ett benbrott hade varit den lindriga skadan av de jag såg framför mig. Men så klarar hon sig oskadd. Jag är böjd att hålla med dig om ängla vakten där. Helt klart hade någon koll på henne just då.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#1: En riktigt ängla vakt!
Och idag fyller Ronja 1år!
Mvh Emelie 
ja änglavakt hade hon verkligen, trodde absolut d iaf skulle vart nått brutet ben.. d e ju ändå ett långt fall för en sån liten hund.. skönt att allt gick bra.. =)

Ja helt klart så hade hon änglavakt… så härligt att det gick bra.
Ja, det är helt underbart att det gick bra. Det kunde trotts allt gått hur illa som helst. Men hon klarade det. Utan en enda liten skada… 
Mvh Emelie 

#2: Grattis i efterskott får man säga då. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#6: Tackar. 
Mvh Emelie 

Ängla vakt hade hon verkligen. Hon var söt, förresten.
Otroligt söt är hon..gratulera födelsedagsbarnet från mig =)
Men vilken otroligt tur hon hade som inte gjorde illa sig, det där hade ju kunnat sluta väldigt hemskt Hon har nog en egen liten skyddsängel som tittar till henne =)
8 & 9: Tack så mycket att ni tycker hon är söt. 
Hon hade ängla vakt i förrgår också. En stor pudel slet sig och kommer morrande och reser ragg mot Ronja. Och biter henne över ryggen. Och denna gången trodde jag Ronja absolut skulle få åka in hs veterinär. Eftersom hon både blev "tacklad" och biten över ryggen. Men nej, inte ett sår, inte en skråma. Lite päls hade fallit av, men inte mer. Ronja verkar ha en liten skyddsängel hela tiden med sig.
Mvh Emelie 
Det måste hon ha….jag vill också ha en med mig, det skulle jag behöva…tro mig