Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettljus-i-mörkret
Läst 501 ggr
JimJ
0

Madeleine på Malta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det 52 dagar sedan den 4 åriga flickan Madeleine kidnappades på ett hotell i Portugal. Några dagar efter hennes försvinnande, startades en stor kampanj över hela världen för att hjälpa till att hitta den försvunna flickan. Flera miljoner kronor finns att hämta till den som kommer med uppgifter som gör att flickan kan hittas och återlämmnas till de förtvivlade föräldrarna.

Nu har flera personer ringt och berättat om att de sett flickan i svart peruk, tillsammans med en eller två vuxna med arabiskt utseende i Malta. Alla poliser i landet har nu erhållit en kopia av ett fotografi på Madeleine och en intensiv spaning har satts i gång över hela landet.

Nu får vi hålla tummarna på att de hittar henne snart! :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

mandymoo
0

Ja jag håller tummarna hårt o hoppas…

Faxlin
0

Ohh, hoppas att de hittar henne. Måste vara en extremt jobbig situation för hennes föräldrar med. Stackars dom.

Men om vi alla hålle tummaran kan vi kanske snart skriva något glatt om det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Elisabeth-J
0

Ja det skulle verkligen vara goda nyheter om hon snart kan hittas. Känner stark med Madeleine och hennes familj och jag håller tummarna!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Malin-A
0

håller alla tummar jag kan hitta, hoppas föräldrarna snart får tillbaks henne…

RubHel
0

Hoppas dom hittar henne snart! *hålla tummarna*

pyrst
0

Hej svejs!
Vill verkligen inte vara den som kommer med trakiga nyheter, men jag bor pa Malta och har inte hort nagot om detta! Tvivlar pa att det ar sant, tyvarr..

Elisabeth-J
0

#6 Det tragiska i såna här fall är att det kan komma en massa tips som är falska för att skapa publicitet men man hoppas på att snart få läsa en god nyhet om Madeleine.

Elisabeth 

Lotta
0

Måtte dom hitta henne… jag har lite svårt att tro att det är påhittat faktiskt, även om det skulle vara jätteskönt att höra att hon är hemma hos sina föräldrar. Hoppas att vi får reda på att hon kommer välbehållen hem. Det där är ju en förälders värsta mardröm, jag lider verkligen med dom…håller tummarna stenhårt att det ska gå bra…

Elisabeth-J
0

#8 Jag menar inte att historien är påhittad, men att det finns en risk att människor kommer med olika tips om var hon är som är falska tips. Nu läste jag att det finns teorier om att hon har hamnat i Östeuropa i s.k trafficing, en fransk liga som säljer barn. Det är hemskt att läsa och önskar att snart få läsa något som gör oss glada istället!

Elisabeth 

JimJ
0

Jag tror dock inte hon har blivit offer för trafficing. Hon är på tok för värd för det. Madeleine är värd mycket stora pengar med tanke på hittelönen. Ush så hemskt det kändes att säga så. 

Men hon är mycket omtalad över hela världen just nu och det finns inte många människor som inte hört talas om det här eller inte sett en bild på henne. De personer som sägs ha setts tillsammans med Madeleine på Malta, hade ju satt på henne en svart peruk för att förhindra att hon blir igenkänd. Det fanns ju en stor anledning till det och det vet kidnapparna om. Desutom lär folk som handlar med barn, känna till flickan då de säkert har mycket koll på sådana saker och förstår att hon är en mycket stor risk för dem att åka fast på.

Därför tror jag hon har det bra där hon tillfälligt är just nu. Jag tror inte någon skulle våga göra henne illa på något vis. Men jag vågar väl inte tro någonting annat heller. Jag hoppas på det bästa iaf. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson