Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etiketttur-i-oturen
Läst 605 ggr
[Theriss]
0

Till akuten

För 2 ½ vecka sen hamnade jag på akuten efter att ha ramlat av en häst. Red i skogen på en smal, slingrig stig full med rötter. Hästen snubblade och jag föll rakt på huvudet och slog över på ryggen. Slog i allt som går att slå i, men jag fick mest ytliga skador. Visst, hade ont överallt i ca 1 ½ vecka men det kunde ju ha slutat extremt mycket värre… tur i oturen skulle jag vilja säga =)

Faxlin
0

Ja det var verkligen tur i oturen. Dottern har också flygit av en häst. Han råkade tyvärr kliva på henne så hon bröt ett par revben och fick hjärnskakning. Men även det hade kunnat gå värre.
Så lätt hänt.
Skönt att höra att du mår bra nu i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lotta
0

Där hade du verkligen änglavakt….måste ha gjort attans ont, så jag förstår att du var både öm och mör efter den flygturen. Och som Åsa säger "skönt att du mår bra nu" Måste bara fråga har du varit ut och ridit igen?

Elisabeth-J
0

Vilken tur du har haft, Änglavakt!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

JimJ
0

Det är därför stora hästar är så läskiga! :-)

Ska jag köpa häst någon dag, får det minsan bli en liten ponny på max 30 Kg. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
0

30 kg??? Sååå liten häst finns det inte min vän. hihi

Audiatur et altera pars

JimJ
0

Kanske om jag låter en chiuaua med en fin och ståtlig hingst. Då lär det bli en liten och lätt häst. :-)

Det finns ju sådana där innomhus hästar, dom ser heller inte ut att väga så himla mycket? :-) 

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
0

haha, den blandningen vore ingen god nyhet kan jag lova dig. hihi

Audiatur et altera pars

[Theriss]
0

Ja det var ju inte stallets minsta häst jag satt på heller… lite över 170 cm är han. Red honom veckan efter igen (tog det lugnt), men då var vi inomhus och han snubblar inte alls då. Har även ridit islandshäst efter detta, men min medryttarhäst har jag inte hunnit rida pga olika saker som har med henne att göra (hästen alltså) och nu är hon på bete. Men i höst blir det full rulle igen Skrattande 

Men hädanefter ska jag ALLTID ha på mig säkerhetsväst när jag rider! Den här gången var det nog hjälmen som räddade mig, men nästa gång kanske det är västen som gör skillnaden…

Malin-A
0

ja tur i oturen, skönt att d gick bra iaf =)