En räv på gården
Jag sitter ute på altanen med datorn. Helt plötsligt springer det en räv förbi. Han var runt 2 meter ifrån mig bara och märkte mig inte ens. Jag blev ju självklart liv-rädd eftersom jag inte såg honom föränns han var ganska nära. Men jag tror inte jag har sett en räv på riktigt tidigare. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Vad kul att vi har vänner som hälsar på oss på nätterna 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

haha, vad gjorde du ute vid den tiden på natten?
Men visst är det mysigt med besök av de vilda djuren på nära håll.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
va kul o se en räv, dom e så fina =)
Jim! Håll ögonen öppna för du kan få se rådjur oxå, vi brukar ha flera stycken på våran tomt. Visst är det skönt att få bo som vi gör många upplevelser. Här är man ett med naturen/kramiz
Jaa, det var häftigt. Fast den här var skabbig utav sig. Den hade inte mycket päls, så det var ju inte världens finaste räv. :-)

#5: Ta då genast kontakt med en jägare så de får sätta ut fällor. Då är det en skabbräv och de ska snarast fångas in och skjutas. Annars har ni snart en skabbepedemi där uppe. Inte skojigt.
Audiatur et altera pars
Ja, mamma sa också att den säkert hade skabb. Jag trode den hade tappat vinter-pälsen? :-)
Hur ska man kontakta jägare då? Ringa vetrinären?

Ring till miljönämden i din komun så har de jägare som är knutna till komunen. På det sättet sköts allting lagligt och man vet att de fångar in dem i lagliga burar och att de sedan går bra till.
Audiatur et altera pars

#8 Tack Åsa! Vi ringer dit imorgon, tycker så synd om den stackars räven och det är tråkigt om det sprider sig till andra djur.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ja det är verkligen hemskt att det ska sprida sig. Det sker så otroligt snabbt nämligen.
Audiatur et altera pars